در تحقق مطالبات مردم با هیچ فرمانداری تعارف ندارم

به گزارش پایگاه خبری تورنه، آیین تکریم معارفه فرماندار شهرستان شهریار با حضور محسن منصوری استاندار تهران، حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهریار، سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران، خانواده معظم شهدا، اعضای شورای اداری شهرستان شهریار در محل سالن اجتماعات اردوگاه شهید منتظری این شهرستان برگزار شد.

منصوری در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه طی مدت ۵ ماه حضورم در استانداری، فرماندار پیشین شهریار فردی متین و پرتلاش در پیشبرد امورات شهریار دیدم، اظهار داشت: باید از محضر مردم شریف شهرستان شهریار بابت این تاخیر عذرخواهی کنم، اما در انتخاب فرماندار شهریار گره افتاده بود و در نهایت به گزینه ای رسیدیم که هم دارای سابقه وزارت کشوری و هم معتقد به اصول و مبانی مدیریت اسلامی است.

وی ادامه داد: شهرستان شهریار رکن و محور اصلی در شهرستان های غرب استان تهران با مردمی بصیر، متدین و پای کار نظام است و باید با کار شبانه روزی قدردان این مردم بود.

استاندار تهران عنوان کرد: امروز در مدیریت اداری در کشور نیازمند مدیریتی از جنس مدیریت حاج قاسم هستیم که به تعبیر مقام معظم رهبری صدق و اخلاص است.

منصوری سپس گفت: در کشور شاهد دو نوع سبک مدیریت هستیم، اولی مدیریت مبتنی بر اسلام ناب محمدی و دومی مدیریت مبتنی بر سبک اسلام آمریکایی که پوسته ای از اسلام را دارد، می باشد و البته مردم با انتخاب دولت سیزدهم سبک مدیریتی اسلام ناب محمدی را برگزیدند.

وی افزود: امروز دعوای مدیریتی در واقع از همین جنس است در طرفی شاهد مدیریت مومنانه، انقلابی و خاصانه هستیم و در طرف دیگر در ظاهر شاهد مدیریتی هستیم که حرف از مردم و مبارزه با استکبار می زند اما در عمل دل در گرو غرب بسته است.

استاندار تهران تصریح کرد: امروز به شدت نیازمند بهره گیری از مؤلفه حکمرانی اسلامی در مدیریت استان تهران هستیم و با توکل به ائمه و ارواح طیبه شهدا و کار شبانه روزی و بهره گیری از رهنمودهای رهبری فراتر از توان خود با کار جهادی امور را اداره کنیم.

منصوری اظهار داشت: اتکای به مردم و اتصال به ظرفیت واقعی مردم مولفه دیگر حکمرانی اسلامی است و برخی اوقات با بی تدبیری برخی مدیران مردم ناامید می شوند، چراکه نوع مدیریت و سیره زندگی ما را مردم رصد می کنند.

نماینده عالی دولت در استان تهران گفت: امروز مدیر شانی جز نوکری مردم ندارد و گاهی اوقات اشتباهات مدیران است که به اعتماد مردم خدشه وارد می کنند و در همه شئون مدیریتی باید با مردم صادق باشیم و مردم هم می پذیرند.

منصوری تصریح کرد: جوانگرایی اصلی ترین مولفه حکمرانی اسلامی است و بیشتر ترجیح می دادم که از جوانان در منصب مدیریت فرمانداری شهریار استفاده کنم اما به دلایلی این امر محقق نشد، جوانان مخلص به واسطه داشتن روحیه اخلاص عموما خود را برای مدیریت عرضه نمی کنند و این وظیفه مدیران است که از ظرفیت این جوانان استفاده کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: مردم داری یکی دیگر از مولفه های حکمرانی اسلامی است و به شخصه معتقدم که مردم از عمق جان مقام معظم رهبری را دوست دارند و رابطه عمیق بین امام و امت برقرار است.

وی تاکید کرد: اگر در شهرستان شهریار وحدت و همدلی بین ارکان اجرایی برقرار باشد، قطعا مردم بهره و ثمره آن را می برند.

منصوری ادامه داد: در مورد فرمانداران برادرانه و همدلانه رفتار می کنیم اما در تحقق مطالبات مردم با هیچ فرمانداری تعارف ندارم و معتقدم مدل اداره استان تهران باید تغییر کند و باید امور را به مردم واگذار کنیم.

وی تصریح کرد: در مقابله باویروس منحوس کرونا دولت به تنهایی نمی توانست کاری انجام دهد که مقام معظم رهبری با تکیه برقدرت عظیم مردم با طرح کمک های مومنانه و مواسات زمینه مدیریت این مساله را فراهم‌کردند.

استاندار تهران گفت: گاهی یک مسجد یا گروه جهادی با کار مومنانه، اقداماتی را پیگیری می کند که شاید دولت نتواند انجام دهد و خدا هم به کار مومنانه برکت می دهد و باید مدیریت ما هم از همین جنس و با تفکر مؤمنانه باشد.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا