پروژه 2 ساله جمع آوری سگ های بلاصاحب فیروزکوه کلید خورد

خبرنگار:

سید مسعود حسینی
شهردار فیروزکوه گفت: تیم مدیریت شهری برای حل مشکل سگ های بلاصاحب با تعریف یک پروژه زمانبندی شده 2 ساله، موضوع جمع آوری و ساماندهی این حیوانات از سطح شهر را طی تشریفاتی به یک شرکت خصوصی متخصص این کار واگذار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، مشکل تعدد سگ های ولگرد در طول سال های اخیر به یکی از مسائل و مشلات اصلی شهروندان فیروزکوه و حتی سایر شهرهای کشور تبدیل شده بود.

حرکت دسته جمعی این حیوانات در سطح شهر و ایجاد فضای ترس و اضطراب برای کودکان و برخی از شهروندان سبب شده بود که مردم شهر مدام به این مشکل در صفحات مجازی شهرستان واکنش نشان داده و خواستار مرتفع شدن این مسئله در اسرع وقت شدند.

اخیرا حسب مشاهدات میدانی، تعداد این حیوانات کم شده و حداقل دیگر شاهد حرکت دسته جمعی و گله ای آن ها در سطح کوچه و معابر سطح شهر نیستیم.

علیرضا صادقی شهردار فیروزکوه در تکمیل این گزارش ضمن تأیید کم شدن تعداد این حیوانات گفت: تیم مدیریت شهری برای حل مشکل سگ های بلاصاحب با تعریف یک پروژه زمانبندی شده 2 ساله، موضوع جمع آوری و ساماندهی این حیوانات از سطح شهر را طی تشریفاتی به یک شرکت خصوصی متخصص این کار واگذار نمود.

وی با اشاره به اینکه روال کار این شرکت بدین صورت بوده که هفته ای یک یا 2 بار به همراه نماینده شهرداری کانون تجمع این حیوانات را شناسایی و اقدام به زنده گیری آنان می کند خاطر نشان کرد: بعد از زنده گیری بسته به نظر کارشناس این شرکت، سگ های سالم و ناسالم از یکدیگر تفکیک می شوند.

صادقی تصریح کرد: بعد از جدا سازی، سگ های سالم لیبل گذاری و به آنان واکسن هاری تلقیح و طی فرآیندی عقیم سازی و در صورت تمایل گله داران و کارخانه داران برای نگهبانی به آن ها سپرده می شوند.

از طریق
خبرنگار: سید مسعود حسینی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا