معافیت عوارض دریافت پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، علیرضا صادقی با اعلام این خبر اظهار داشت: حدود 60 هکتار بافت فرسوده در سه نقطه شهری مسجدسی، راه آهن و تختی در این شهر وجود دارد.

شهردار فیروزکوه افزود: جهت تشویق شهروندان و سرمایه گذاران برای احیاء و بازسازی بافت های فرسوده پیشنهاداتی به شورای اسلامی شهر فیروزکوه داده شد که مواردی به تصویب هم رسید.

صادقی تأکید کرد: عوارض پروانه ساختمانی بافت های فرسوده شهر فیروزکوه با هدف تشویق شهروندان به نوسازی این بافت ها رایگان شد.

وی گفت: در طرح نوسازی بافت های فرسوده مقرر شد تا تخفیف 50 درصدی عوارض تراکم تشویقی و تهیه نقشه های ساختمانی برای متقاضیان اعمال شود و بانک مسکن هم برای اعطای تسهیلات لازم و مناسبت همکاری نمایند.

صادقی اظهار داشت: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات به شهرداری مراجعه کنند تا در احیاء و مرمت این بافت ها ما را یاری رسانند.

شهردار فیروزکوه تصریح کرد: در بحث بهسازی معابر بافت های فرسوده امسال 200 تن قیر یارانه ای توسط سازمان بازآفرینی شهری به شهرداری فیروزکوه اختصاص داده شد که لکه گیری و مرمت این محلات در دستور کار قرار گرفت.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. جناب آقای شهردار، اشخاصی که در بافت فرسوده ساکن هستند معمولا وضعیت مالی مناسبی ندارند، طرحی پیشنهاد کنید تا با مشارکت انبوه سازان و سرمایه گذاران این موضوع اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا