راه اندازی سامانه شناسایی افراد دارای فقر مطلق

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محسن منصوری در نخستین جلسه ارائه راهکارها برای ریشه کنی فقر مطلق در استان تهران، اظهار داشت: بیش از دو سال از شیوع ویروس کرونا می گذرد اما هنوز نتوانستیم آمار دقیقی از افراد دارای فقر داشته باشیم و آنان را شناسایی کنیم.

وی با تاکید بر شناسایی افراد دارای فقر مطلق افزود: راه اندازی سامانه ثبت این افراد با محوریت فرمانداران ضروری است، ضمن اینکه شهرداری تهران، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز افرادی تحت پوشش دارند اما در استان تهران افراد و خانوارهایی وجود دارد که در فقر مطلق بسر می برند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: اولویت رسیدگی به افراد فقیر در حوزه خوراک، پوشاک و درمان ضروری است و در این خصوص باید ستادی در شهرستان های استان تهران تشکیل شود.

منصوری سپس گفت: در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان با تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور باید رسیدگی به این افراد مورد توجه باشد و با همکاری دستگاه های اجرایی، نهادهای اجتماعی و خیرین در قالب برگزاری رزمایش و کمک های مومنانه این اقدام مهم انجام شود.

وی ادامه داد: به برکت نظام جمهوری اسلامی کمیته امداد و سازمان بهزیستی خدمات ارزشمندی به افراد نیازمند ارائه کرده اما باز هم افرادی هستند که به نان شب محتاج اند و باید اقدام فوری در این خصوص انجام شود.

استاندار تهران تاکید کرد: اولویت شناسایی این افراد در مناطق جنوبی و به نوعی زیر پوست شهر است، که با رعایت آداب باید نسبت به کمک به این افراد اقداماتی انجام شود.

منصوری با بیان اینکه ۲۵ درصد صنعت کشور در استان تهران است، عنوان کرد: باید از این ظرفیت مهم اقتصادی در راستای رفع مشکلات افراد فقیر استفاده کرد؛ همچنین شهرداران نیز در این راستا باید اقداماتی انجام دهند و رسیدگی به فقرا را باید به یک طرح خدمت رسانی تعریف کنند.

استاندار تهران تاکید کرد: شهرداران باید در دو روز آینده جلسه فوری برگزار کنند تا در آستانه شب عید به افراد نیازمند خدمت رسانی مناسب صورت گیرد.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا