ضرورت گذار از رویکرد درمان‌محور به سلامت‌محور

به گزارش پایگاه خبری تورنه، هوشنگ فولادی در گفت وگو با خبرنگار در خصوص مهمترین اقدامات حوزه درمان طی یک سال اخیر اظهار داشت: بهره‌برداری از شماری طرح درمانی درمانگاهی و بیمارستانی در سراسر کشور، ادامه طرح سطح‌بندی توسعه درمان مستقیم جهت دستیابی به عدالت در دسترسی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از اقدامات مهم سازمان در سال اخیر است که در سال آتی نیز تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش برای گذار از یک برنامه درمان‌محور در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی به سلامت‌محور و توجه به مقوله سلامت و پیشگیری در بیمه‌شدگان نیز در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: راه‌اندازی کلینیک‌های دیابت و فشار خون و شناسایی بیماران مزمن نیز از اقدامات در حال انجام سازمان در این حوزه است که در سال آینده نیز تکمیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف اصلی سازمان تامین اجتماعی حرکت به سمت رویکرد سلامت محور در حوزه درمان است. براساس این رویکرد سازمان به مبحث پیشگیری و بهداشت روانی و جسمی بیمه‌شدگان با هدف کاهش هزینه‌های درمان بیمه‌شده‌ها می‌پردازد.

راه‌اندازی اداره “سالمندی و بیماری‌های مزمن” در تامین اجتماعی

فولادی اضافه کرد: این برنامه با تغییر ساختار در بخش درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی محقق خواهد شد. در حال حاضر نیز در بخش درمان سازمان ۲ اداره تحت عنوان اداره “سالمندی و بیماری‌های مزمن” و “غربالگری و پیشگیری از بیماری‌های مزمن” راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: اداره غربالگری و پیشگیری از بیماری‌های مزمن در حیطه دیابت و فشار خون، سرطان (اعم از سرطان سینه در زنان و سرطان کولورکتال در جامعه هدف) فعالیت می‌کند. (سرطان روده بزرگ به نام‌های سرطان کولون، کولون و رکتوم یا سرطان کولورکتال هم موسوم است.)

فولای اظهار داشت: سازمان به نتایج ارزنده‌ای در این راستا رسیده و هزینه‌های درمان القایی باید از بخش درمان برداشته و در حوزه سلامت و پیشگیری هدف‌گذاری شود.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند./ایرنا

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا