نقش عشایر در رونق گردشگری بی بدیل است

به گزارش پایگاه خبری تورنه، ابوالقاسم مهری روز پنج شنبه در حاشیه بازدید خود از کمپ عشایری مسافران نوروزی شهرستان فیروزکوه گفت: جامعه عشایری علاوه بر فعالیت و حضور خود در جبهه اقتصادی و تأمین مواد پروتئینی و لبنی مردم در رونق گردشگری نیز بسیار مؤثر است و ما شاهدیم که از اولین روزی که این کمپ برپا شده میزان حضور و استقبال مسافران نوروزی بسیار قابل توجه بوده است.

وی با بیان اینکه مردم مشتاق حضور در جمع تولید کننده عشایر هستند افزود: عشایر در سال‌های اخیر هیچ زحمتی برای دولت، مردم و این کشور نداشته و تلاش دارند با کمترین وابستگی در امر تولید نقش آفرینی داشته باشند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: این افراد نقش بسزایی در تأمین گوشت قرمز و مواد لبنی مردم دارند و اگر تولید جامعه عشایری نبود در تأمین برخی محصولات کشور با مشکل مواجه می‌شد.

به گفته وی، مردم و دولتمردان خود را خادم جامعه عشایری می‌دانند و در سالی که از سوی رهبر انقلاب به نام «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده باید همسو با این شعار از این جامعه و سایر افراد و گروه‌های تاثیرگذار کشور حمایت کرد.

مهری خاطرنشان کرد: حضور مسافران نوروزی در کمپ‌های عشایری علاوه بر اینکه مردم را با نحوه زندگی این جامعه آشنا می‌کند مردم می‌توانند از دسترنج و محصولات عشایر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه زندگی عشایری همواره با سختی‌های فراوانی مواجه است تاکید کرد: عمده زندگی این افراد در مناطق صعب العبور و کم امکانات کشور صورت می‌گیرد که خوشبختانه در سال‌های اخیر دولت تلاش داشته با تجهیز امکانات لازم از جمله آب شرب، سرویس‌های بهداشتی و چراغ‌های معابر خورشیدی زحمات این افراد را کم کند، اما باید قبول کرد که زندگی عشایری سخت و پر زحمت است و همچنین تولید محصولات این افراد نیز در شرایط سخت و دشوار بدست می‌آید.

فرماندار شهرستان فیروزکوه تأکید کرد: این شهرستان نقطه اتصال استان‌های مازندران، سمنان و تهران است و در ایام نوروز این شهرستان یکی از پرترددترین مسیرهای کشور است و همچنین این شهرستان از جامعه فعال و تولید کننده عشایر برخوردار است که بخش قابل توجهی از لبنیات و مواد پروتئینی از طریق جامعه عشایری تأمین می‌شود.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا