بازی با الفاظ در پیش‌نویس توافق برجام وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، سیداحمد رسولی‌نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی شنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان دماوند اظهار کرد: با توجه به اعتبارات اختصاص یافته، ۱۴۰۱ سال خوبی خواهد بود، بدون اینکه سرنوشت کشور را به برجام گره بزنیم.

وی با بیان اینکه به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تذکراتی داده شده است، گفت: برخی رؤسای کمیته‌هایی که پیش نویس توافق برجام را تهیه می‌کنند، از همان تیم قبلی هستند و تغییری نکرده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: متن پیش نویس توافق برجام را در اختیار داریم و در آن با الفاظ بازی شده است و نگرانی‌های جدی وجود دارد که به وزیر امور خارجه نیز منتقل کرده‌ایم و مذاکرات وین را با دقت رصد می‌کنیم.

رسولی‌نژاد افزود: در خصوص شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، جلسات متعددی در مجلس با حضور وزرا و مسؤولان کشوری در حال برگزاری است؛ در این زمینه، هفته نشستی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران پتروشیمی برگزار شد و در هفته پیش‌رو میزبان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رئیس سازمان بورس، وزیر فناوری اطلاعات خواهیم بود‌.

وی تصریح کرد: معتقدیم مخاطبان اصلی سخنان مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال، نمایندگان مجلس و دولت هستند که باید بتوانیم به نحو احسن فرامین رهبری را به ویژه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس عملیاتی کنیم و فردا بعد از ظهر نشست مشترکی با حضور ریاست قوه قضاییه در خصوص رفع موانع تولید خواهیم داشت.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: با توجه به اینکه فرصت عضویت در کمیسیون‌های مختلف مجلس با نگاه به سوابق گذشته در مجلس و دولت وجود داشت، اما کمیسیون صنایع و معادن را انتخاب کردم و از این انتخاب پشیمان نیستم.

رسولی‌نژاد ادامه داد: امروز باید یکی از موضوع هایی که مورد پیگیری قرار گیرد، مکان‌یابی شهرک صنعتی جدید دماوند است که باید در محلی مناسب انجام شود؛ با توجه به مشکلات موقعیتی که شهرک صنعتی ۲ دماوند وجود دارد، جانمایی این شهرک اشتباه بود و با وجود توسعه و رشد شهرک صنعتی ۲ از جمله نیروی انسانی و ماشین‌آلات مشکلات زیادی وجود خواهد داشت.

وی بیان کرد: ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیشنهاد کرد که شرق تهران قطب گردشگری شود به همین خاطر جلساتی با حضور مدیران استانی در این رابطه در ۲ شهرستان برای پیگیری موضوع تشکیل خواهد شد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس با بیان اینکه باید از هر فرصتی برای خدمت به مردم استفاده کنیم، افزود: در سال ۱۳۹۲، رئیس جمهوری انتخاب شد که تنها هزینه ناهار سفرش به استان البرز در آن زمان، ۵۰۰ میلیون تومان تمام شد، اما امروز رئیس جمهوری داریم که با مترو به البرز سفر و در کنار دانشجویان افطار می‌کند.

رسولی‌نژاد با تأکید بر اینکه عملکرد قابل توجه امروز آیت‌الله رئیسی باید مورد الگوی همه مدیران استانی و شهرستانی قرار گیرد، تصریح کرد: باید بیش از گذشته در منطقه تلاش شود که وضعیت بهبود یابد و شهرستان دماوند باید به میدان رقابت برای خدمت به مردم تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه کم کاری و تنبلی در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی ممنوع است، بیان کرد: باید به تعهدات و وظایف مسؤولیت خود پایبند باشیم؛ به مدت ۱۴ سال در مجلس حضور داشته‌ام، اما یک دقیقه تأخیر نداشتم در حالی که نماینده‌ای از حوزه انتخابیه در مجلس حضور داشت که ماهی یکبار در کمیسیون‌های تخصصی شرکت نمی‌کرد./فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا