فیروزکوه قطب تولید دام سبک روستایی و عشایری در استان تهران است

به گزارش پایگاه خبری تورنه، رضا فرازی با اعلام این خبر گفت: در این شهرستان ۲۴ مرغداری فعال و ۴ واحد صنعتی اصلاح نژاد دام داریم و واحدهای اصلاح نژاد دام سنگین بخش خصوصی شهرستان موفق به کسب رتبه نمونه کشوری شده است.

وی با اشاره به ظرفیت پرورش ماهی در شهرستان فیروزکوه، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۴ واحد پرورش ماهی در تولید ماهی های سردابی و در حوزه تولید بچه ماهی قزل آلا  نیز در سال ۹۸ به عنوان واحد نمونه کشوری انتخاب شدیم و می توان گفت که این شهرستان  در حوزه تولید  ماهی سردابی یکی مراکز مهم در استان تهران محسوب می شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی از توزیع نهاده های دامی خبر داد و اظهار داشت: توزیع نهاده های دامی مانند ذرت، جو، سبوس، کنستانتره در شرکت تعاونی گاوداران، گوسفند داران و تعاونی عشایری توزیع می شود.

در سال گذشته ۳۰۰ مورد تخریب ساخت و ساز غیر مجاز داشتیم

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: گشت های بازرسی به صورت روزانه برگزار می شود و در طی سال گذشته ۳۰۰ مورد ساخت وساز غیر مجاز با حکم قضایی تخریب شد.

فرازی ادامه داد: مواردی که توسط ماموران در گشتهای روزانه گزارش می شود، پس از بررسی شناسایی شده و با متخلفان برخورد قضایی می شود.

وی با اشاره به توزیع کالاهای اساسی توسط اداره جهاد کشاورزی، توضیح داد: از بهمن ماه سال گذشته توزیع کالاهای اساسی مانند برنج، شکر، مرغ، تخم مرغ  توسط اداره جهاد کشاورزی و مباشرانی که از سوی اتحادیه های صنفی معرفی شدند به طور مستمر در حال انجام است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی فیروز کوه گفت: تامین کالاهای اساسی بر اساس نیاز سنجی انجام شده صورت می پذیرد و در این راستا برای توزیع اقلام کمبودی نداریم و کالاهای اساسی  از بهمن ماه سال 1400 به اندازه نیاز شهروندان تامین و توزیع شده است.

فرازی گفت: از ابتدای اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تا دهم فروردین ۱۴۰۱ در حدود ۱۰۰ تن مرغ تنظیم بازار منجمد به قیمت هر کیلو۲۰ هزار تومان و مرغ گرم را هر کیلو به قیمت ۳۱ هزار تومان در سطح شهرستان توزیع کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا