برنامه اجرایی برای رفع موانع تولید تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران به ریاست محسن منصوری استاندار تهران، حشمت اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران و دیگر مسئولان تشکیل شد.

عسگری در تشریح مصوبات این جلسه اظهار داشت: جلسه امروز یکشنبه به روال هر هفته برگزار شد، اما رویکرد برگزاری جلسات متفاوت شده و در وهله اول مشارکت فعال نمایندگان دستگاه های مختلف را شاهد هستیم و نسبت به سال گذشته نمایندگان دستگاه های مختلف موضوعات را با جدیت بیشتری پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: رویکرد دیگر اینکه از جلسه گذشته کمیته نظارت بر مصوبات جلسات ستاد تسهیل استان تهران تشکیل شده تا روند اجرایی شدن مصوبات تسریع شود، در این زمینه حدود ۷۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل اجرایی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران بیان کرد: برخی از مصوبات اجرایی نشده نیاز به اصلاح و برخی هم نیاز به حذف دارند؛ چرا که مغایرت‌های قانونی در آن ها وجود دارد که با پیگیری های کمیته نظارت کار انجام خواهد شد و تمام تلاش ستاد معطوغ اجرای حداکثری مصوبات است.

عسگری با اشاره به تاکید استاندار تهران مبنی بر لزوم بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان گفت: از جلسه آینده از ظرفیت حضور نماینده معاونت علمی برای بهره گیری از ظرفیت های ستاد تسهیل در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان استفاده می کنیم.

وی از تصویب برنامه اجرایی ستاد تسهیل استان تهران برای سال جاری خبر داد و افزود: این برنامه با عنوان برنامه سال ستاد تسهیل در چهار محور شامل تعیین تکلیف واحدهای راکد، تعیین تکلیف واحدهای تملیک شده بانکی، طرح هایی که با درصد پایین فعالیت می کنند یعنی طرح هایی که موجود هستند؛ اما با درصد پایینی فعالیت دارند و طرح‌هایی که پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند و در سال جاری باید به بهره برداری برسند، که این چهار محور همراه با برنامه توسعه شرکت های دانش بنیان، پنج برنامه اجرایی ستاد تسهیل برای سال ۱۴۰۱ است که در جلسه امروز به تصویب رسید و به زودی به دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا