وقوع ۱۷۵ مورد سرقت در فیروزکوه از ابتدای سال

به گزارش پایگاه خبری تورنه، سردار کیومرث عزیزی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز پلیس تلاش دارد تا در سایه همکاری مردم و استفاده از فناوری‌های روز، بهترین خدمات را به جامعه ارائه کرده و عرصه را برای هر گونه بی‌قانونی و برهکاری برای افراد تنگ کند.

وی اظهار داشت: امروز بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان با استفاده از فناوری‌های نوین و اینترنت اشیاء، خدمات لازم را بدون حضور فیزیکی پلیس ارائه داده و از بزهکاری جلوگیری می‌کنند، در برخی از کشورهای منطقه که جمعیت پایتخت آن‌ها به مراتب کمتر از ایران اسلامی است، بیش از ۸۲ هزار دوربین پایش مجهز به سامانه بیومتریک انسانی نصب شده و فرد پس از اسکن چشم، تا هر زمان که در آن کشور حضور داشته باشد، مورد بازرسی و پیگیری قرار می‌گیرد که کشور ما از این تجهیزات بی‌بهره است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات پلیس شرق استان تهران در ۵ ماهه نخست امسال گفت: از ابتدای امسال تا کنون و در ۷ شهرستان تحت پوشش فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، ۱۱ هزار و ۹۴ فقره سرقت رخ داده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

عزیزی اظهار داشت: بر اساس مؤلفه‌های موجود، به ازاء هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور، ۶۱۸ مورد سرقت رخ می‌دهد که این میزان در شرق استان تهران به ازاء هر ۱۰۰ هزار نفر ۵۰۰ مورد است که از این نظر، شرق استان از وضعیت مناسبی در حوزه سرقت برخوردار است.

وی میزان کشف سرقت در شرق استان تهران را ۸ هزار و ۹۴۳ مورد و ۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: طی این مدت، ۷۴ فقره سرقت احشام در شهرستان‌های هفتگانه شرق تهران رخ داد و ۵۸ مورد آن کشف شده است.

عزیزی میزان سرقت‌های رخ داده در شهرستان‌های شرق استان تهران را به ترتیب ورامین ۲ هزار و ۵۳۳ مورد با ۱۸ درصد افزایش، پاکدشت، ۲ هزار و ۳۳۱ فقره با ۱۷ درصد افزایش، پیشوا ۷۶۵ فقره با ۴۸ درصد افزایش، قرچک یک هزار و ۶۹۵ فقره با ۲۱ درصد  افزایش، پردیس یکهزار و ۶۱۶ فقره با ۲ درصد کاهش، دماوند با یکهزار و ۸۷۹ فقره و ۱۰ درصد افزایش و فیروزکوه ۱۷۵ فقره سرقت با یک درصد کاهش میزان سرقت اعلام کرد.

وی میزان احکام قضایی اجرا شده را ۵ هزار و ۱۹۷ حکم، اوراق قضایی ابلاغ شده ۴ هزار و ۲۲۲ فقره، اجرای دستور قضا ۲ هزار و ۵۳۶ مورد، احکام جلب دستگیر شده ۲ هزار و ۹۶۳ نفر، خدمات قضایی ارائه شده ۱۵ هزار و ۵۳۲ مورد، بدرقه متهم ۱۳ هزا و ۱۹۳ مورد و بدرقه زندانی را یکهزار و ۸۷۴ مورد اعلام کرد.

عزیزی تعداد نزاع دسته‌جمعی رخ داده در شرق استان تهران در ۵ ماهه نخست امسال را ۱۲۳ مورد با ۱۲ درصد افزایش اعلام کرد و افزود: در حوزه نزاع فردی، طی این مدت ۵ هزار و ۵۷ فقره نزاع رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران در خصوص مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون، ۲ هزار و ۴۱۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شرق استان تهران کشف شده است ضمن این که ۲ هزار و ۴۶۵ معتاد و خرده فروش مواد مخدر و ۳۴  قاچاقچی دستگیر شده و ۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم شده است.

وی گفت: در حوزه کلاهبرداری در ۵ ماهه نخست امسال ۱۱۷ پرونده در شرق استان تهران تشکیل شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش یافته ضمن این که ۸۴ فقره این پرونده‌ها با ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

عزیزی همچین از تشکیل ۳ پرونده اختلاس به ارزش ۶۵۵ میلیارد ریال، یک پرونده رشاء و ارتشاء به ارزش یک میلیارد و ۲۲ میلیون ریال، یک پرونده تبانی در معاملات دولتی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال و ۲۱ پرونده زمین‌خواری به ارزش ۴ هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال در ۵ ماهه نخست امسال در شرق استان تهران خبر داد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران تصریح کرد: در حوزه مقابله با کالای قاچاق از ابتدای امسال تا کنون یکهزار و ۵۰۲ میلیارد و ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال با ۲۲۰ پرونده کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

عزیزی افزود: در مبارزه با کالای قاچاق ۷ دستگاه خودرو کشف و ۲۲۶ متهم نیز دستگیر شدند.

فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا