از وضعیت کرونا در فیروزکوه چه خبر؟

به گزارش پایگاه خبری تورنه، براساس آخرین آمار و اطلاعاتی که از وضعیت کرونا وزارت بهداشت منتشر کرده، فیروزکوه در وضعیت قرمز قرار دارد.

این در حالیست که به صورت کلی در این آمار منتشره وضعیت کرونایی استان تهران نارنجی است و این هشداری است که اگر رعایت پروتکل ها در این استان جدی نگرفته نشود، وضعیت قرمر خواهد شد.

پردیس، پاکدشت، ری، دماوند و شمیرانات هم در وضعیت نارنجی یا پرخطر کرونایی طبق این لیست قرار دارند.

همچنین براساس این آمار، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۷۸ به ۱۰۶ و شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۸۴ به ۱۵۶ شهر رسیده است.

آخرین به روز رسانی از وضعیت کرونایی نشان می‌دهد، تعداد شهرهای با وضعیت زرد در کشور نیز از ۱۷۴ به ۱۷۳ کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۲ به ۱۳ شهر افزایش یافت.

در طول ۲۴ ساعت گذشته (از روز پنجشنبه تا جمعه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱)، ۶۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ایران جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۳ هزار و ۲۸۸ نفر رسیده است.

براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۷۸۶ نفر از آنها در مراکز درمانی و بیمارستانی بستری شده‌اند.

استاندار تهران: نباید در مواجهه با کرونا ساده انگاری کرد

محسن منصوری استاندار تهران نیز چندی پیش در ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا استان نسبت به ساده انگاری در مواجهه با کرونا هشدار داد و خواستار رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی از سوی مردم شد.

او با بیان اینکه در این دو تا سه ماهه اخیر مردم در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و واکسیناسیون در برخورد با این ویروس ساده انگاری کردند، گفت: این موضوعات موجب شد که کمی ابتلا به این بیماری افزایش یابد.

استاندار تهران با بیان اینکه در این شرایط نباید غفلت کرد، افزود: با یک جهش در این بیماری مواجه هستیم؛ میزان فراگیری و انتقال ویروس بالاست و اگر غفلت کنیم با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

او با بیان اینکه اگر کسی علائمی دارد قرنطینه شده و وارد فضای جامعه نشود، گفت: جهش و فراگیری این ویروس بالا است و هر فرد ابتلا به ویروس می تواند ۱۶ تا ۱۷ نفر را به این بیماری مبتلا کند.

استاندار تهران با بیان اینکه در دو سال گذشته مردم از سفر اربعین محروم بودند و ما می‌خواهیم امسال این مراسم باشکوه برگزار شود و از همین رو باید تمهیدات لازم را برای انجام سفر انجام دهیم.

او این را هم گفت: هزینه های زیادی دولت متقبل شده که شرایط مساعدی در کشور ایجاد شود به همین منظور از فرمانداران و مردم می‌خواهیم از این شرایط مراقبت کنند./ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا