گزارش فرماندار از آخرین وضعیت روستاهای سیل زده فیروزکوه

خبرنگار و طراح:

سید مجتبی حسینی
فرماندار شهرستان فیروزکوه به تشریح آخرین اقدامات دستگاه های ستاد مدیریت بحران، امدادی و جهادی و وضعیت روستاهای سیل زده فیروزکوه از ابتدای شروع بحران تا روز یکشنبه 16 مردادماه پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، فرماندار شهرستان فیروزکوه در مصاحبه ای با پایگاه خبری تورنه به تشریح آخرین اقدامات دستگاه های ستاد مدیریت بحران، امدادی و جهادی و وضعیت روستاهای سیل زده فیروزکوه از ابتدای شروع بحران تا روز یکشنبه 16 مردادماه پرداخت.

محمد حیدری منش با اشاره به خسارات ناشی از سیلاب و بارش شدید باران در این شهرستان اظهار داشت: سیلاب فیروزکوه 15 کشته و تعدادی مصدوم داشته که به دلیل از دست دادن هموطنانمان در این منطقه 3 روز عزای عمومی در شهرستان اعلام شده است.

وی افزود: روستاهای فیروزکوه تا به حال 4 سیلاب سهمگین را تجربه کردند و با وجود اینکه عوامل امدادی، خدماتی و جهادگران در حال پاکسازی هستند هنوز هم پاکسازی کامل انجام نشده زیرا که هر بار سیلاب گل و لای بیشتری را وارد روستاها می‌کند.

فرماندار فیروزکوه در ادامه گفت: براساس آمار خسارات سیلاب در روستاها، تاکنون به 600 هکتار از باغات، 200 هکتار اراضی کشاورزی، 25 رأس دام سبک، 30 کیلومتر جاده بین مزارع، 20 واحد مرغداری و … آسیب زده است.

حیدری منش تصریح کرد: بر اساس سیلاب در روستای مزداران 120 واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و تعداد قابل توجهی از واحدها نیاز به تعمیر اساسی دارد و همچنین در روستای آتشان 21 واحد مسکونی نیاز به تعمیر اساسی و 5 واحد نیاز به بازسازی دارد و نیز 110 دستگاه خودروی سواری آسیب دیدند.

وی ادامه داد: 2024 کیلومتر از راه‌های روستایی دچار آسیب شده و سیلاب تا کنون 70 درصد زیرسازی راه‌ها را تخریب کرده است و البته زیرساخت‌های روستا و نیازهای اساسی از جمله آب، برق و گاز در این محدوده دچار آسیب جدی شده که در برخی مناطق برقرار و یا در حال ترمیم است.

فرماندار فیروزکوه ابراز داشت: برخی آثار باستانی فیروزکوه نیز در این حادثه خسارت دیدند.

حیدری منش در پایان خاطرنشان کرد: کار خدمات رسانی به روستاهای آسیب دیده مستلزم هزینه‌های سنگین و پشتوانه ملی است لذا از مدیران و مسئولان که در این مدت ما را فراموش نکردند درخواست دارم تا با اقدام به موقع و جدی در بازگشت زندگی عادی به شهروندان کمک کنند.

در این گزارش تصویری اقدامات ستاد مدیریت بحران از بدو شروع فعالیت تاکنون به صورت خلاصه و در قالب عکس نوشت منتشر شده است.

از طریق
خبرنگار و طراح: سید مجتبی حسینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا