خسارت سیل شهر فیروزکوه به 150 خانه

خبرنگار:

سید مجتبی حسینی
شهردار فیروزکوه اظهار داشت: آب و سیلاب در حادثه سیل شهر فیروزکوه به 150 منزل ورود پیدا کرد و نزدیک به 50 خانه دچار آبگرفتگی و گل و لای شدید شدند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، شهردار فیروزکوه گفت: در پی بارش های شدید چند روز گذشته سیلاب از سه نقطه وارد شهر فیروزکوه شد و ابتدا از روستای نام آور و جلیزجند آب و سیلاب زیادی از دشت ها سرازیر شد و از طریق رودخانه ساواشی از محدوده شهری خارج شد.

علیرضا صادقی افزود: همچنین از سمت جاده سمنان و روستاهای طرود و کمند هم سیلاب وارد شهر شد که از طریق رودخانه شهر تخلیه شد.

وی گفت: در نقطه دیگر سیلاب از سمت منطقه اندور وارد محدوده شهری شد و در سطح معابر و خانه های مردم جاری شد.

شهردار فیروزکوه افزود: آب و سیلاب به 150 منزل ورود پیدا کرد و نزدیک به 50 خانه دچار آبگرفتگی و گل و لای شدید شدند.

وی گفت: اگر کانالی به طول 725 متر در این محدوده از شهر تا نهر کنگرخانی اجرا شود به راحتی از وقوع بحران در سیل های احتمالی جلوگیری خواهد شد.

استاندار تهران پیش از این در بازدید از مناطق سیل زده فیروزکوه گفت: خسارات سیل ناشی از سهل انگاری ها و بعضا تخلفاتی است که در طول سال های گذشته اتفاق افتاده است.

محسن منصوری افزود: مهمترین دلیل وقوع سیلاب در استان تهران ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر روخانه ها و عدم تخصیص منابع حوزه های آبخیزداری، احداث سیل بندها و تغییر کاربری هایی است که اتفاق افتاده است.

از طریق
خبرنگار: سید مجتبی حسینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا