اخذ شش فقره سند مالکیت برای رودخانه های شهرستان فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، سرپرست امور منابع آب فیروزکوه گفت: به منظور حفاظت از انفال و بستر مجاری آب‌های سطحی و جلوگیری از تعرض و دست اندازی افراد سودجو و زمین خواران به بستر رودخانه های شهرستان فیروزکوه، نسبت به اخذ حدود ۱۲۵ هکتار سند مالکیت بستر رودخانه اندور، گورسفید، ساواشی و رودخانه های فصلی شهرآباد شاخه وسط، شرق و غرب و رودخانه فصلی طارس طی شهریور ماه، اقدام به عمل آمد.

علی اکبر حسینی رمدانی با بیان اینکه طی سال های اخیر این امور توانست با همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان فیروزکوه، ۲۶ فقره سند مالکیت به مساحت حدود ۲ هزار و ۶۷۲ هکتار اخذ کند افزود: با اخذ شش فقره سند مالکیت طی شهریور ماه سال جاری، میزان کل اسناد مالکیت  اخذ شده توسط این امور به ۳۲ فقره با مجموع مساحت ۲ هزار و ۷۹۸ هکتار رسید.

به گفته وی، با این اقدام، مالکیت شرکت آب منطقه ای تهران برای مجاری سطحی و حرایم رودخانه های شهرستان فیروزکوه تثبیت و از هرگونه تعرض افراد سود جو، جلوگیری به عمل آمد و بستر رودخانه ها از تصرف سودجویان، مصون خواهد ماند.

چندی پیش رئیس کل دادگستری استان تهران، با اشاره به حدنگاری و صدور سند مالکیت برای ۹۰ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان تهران گفت: اجرای طرح کاداستر در بخش اراضی ملی و منابع طبیعی تا پایان شهریور باید به سرانجام برسد.

علی القاصی مهر طرح کاداستر را از جمله طرح‌های مهم و ملی در تثبیت مالکیت اشخاص ارزیابی کرد و افزود: ظرف ۲ سال اخیر اقدامات برجسته و مهمی در زمینه اجرای طرح کاداستر در سراسر کشور انجام شده و گزارش‌ها حاکی از این است که در برخی استان‌ها تا ۹۸ درصد از اراضی ملی حدنگاری و سند تک برگ صادر شده است.

وی ادامه داد: هر چند طرح کاداستر در استان تهران نسبت به برخی استان‌ها پیشرفت بیشتری حاصل شده اما انتظار این است که این طرح در مرکزیت کشور زودتر از بقیه نقاط اجرایی و عملیاتی شود.

القاصی مهر با تاکید بر ضرورت اعمال اراده جمعی برای تسریع در روند اجرای طرح کاداستر در استان تهران خاطرنشان کرد: تحقق این طرح مهم و عظیم بی‌شک مستلزم مشارکت همه دستگاه‌های متولی است و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران به تنهایی قادر نخواهد بود که این طرح را پایان رساند؛ بنابراین لازمه پیشرفت کار و سرعت بخشیدن به فرایند اجرای طرح کاداستر، تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌های ذی‌ربط و متولی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا