تقویت ظرفیت های بومی و محلی روستایی فیروزکوه در دستورکار دولت

به گزارش پایگاه خبری تورنه، فرماندار شهرستان فیروزکوه در حاشیه برنامه بهره برداری از ۴ طرح عمرانی و خدماتی همزمان با روز ملی روستا و عشایر گفت: در شهرستان فیروزکوه پروژه هایی با اعتبار ٢٠٠ میلیارد ریال با هدف خدمت رسانی بهتر و رفاه عمومی به مردم در قالب پروژه های آب رسانی، آسفالت، پروژه بهسازی معابر در قالب سنگ فرش و جدول کشی و هدایت آب های سطحی در روستاها و شهر ارجمند اجرا شد.

وی افزود: هدف گذاری ما در سطح شهرستان فیروزکوه تأکید بر ظرفیت های بومی و محلی در حوزه روستایی است چرا که توجه به پتانسیل‌های کشاورزی و دام پروری و گردشگری روستاها زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرستان فیروزکوه فراهم است.

همچنین محمدی مدیرعامل شرکت آبفای شرق استان تهران با اشاره به افتتاح پروژه های آبرسانی به روستاهای شهرستان بیان داشت: آبرسانی شهر ارجمند شامل پروژه های احداث مخزن ذخیره آب شرب به حجم 1000متر مکعب، خط انتقال آب به طول 2 کیلومتر و بازسازی و نوسازی چشمه ها و قنوات با هزینه کرد 8.5 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و حدود 1400 اشتراک شهر ارجمند از نعمت آب آشامیدنی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: طرح آبرسانی به روستای کمند در شهرستان فیروزکوه نیز با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال و بهره مندی 150 خانوار از آب شرب سالم دومین طرح آبرسانی افتتاح شده بود.

حسین کیانی رئیس بنیاد مسکن شهرستان نیز در گفتگو با خبرنگاران بیان داشت: فاز دوم اجرای طرح هادی روستای بهان با اتمام آسفالت معبر اصلی با اعتبار 2.5 میلیارد تومان و به طول 6 هزار متر مربع به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد، فاز سوم و چهارم بهسازی معابر طرح هادی روستای ورسخواران نیز با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان و به طول 500 متر سنگ فرش نیز امروز به بهره برداری رسید.

خبرنگار: سید مهرداد حسینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا