خرید توافقی سیب زمینی از کشاورزان فیروزکوه

خبرنگار:

سید مسعود حسینی
رئیس اداره تعاون روستایی فیروزکوه گفت: در حال حاضر خرید و فروش سیب زمینی از کشاورزان فیروزکوه به صورت توافقی انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، همزمان با فرا رسیدن فصل برداشت سیب زمینی از مزارع فیروزکوه، ابوالفضل جعفری رئیس اداره تعاون روستایی فیروزکوه از خرید تضمینی سیب زمینی از کشاورزان در شرایط خاص خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر خرید و فروش این محصول به صورت توافقی است.

وی افزود: اصولا مفهوم خرید تضمینی زمانی مطرح می شود که کشاورزان به دلیل نبود تقاضا با کسادی بازار مواجه شوند و دولت برای جلوگیری از زیان، قیمتی را برای خرید به آنان پیشنهاد دهد.

جعفری خرید تضمینی محصولات کشاورزی را در قالب دستور العمل و ساز و کار ابلاغی از جانب دولت دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر شیوه خرید و فروش سیب زمینی شهرستان به صورت توافقی بین کشاورز و شرکت تعاونی کشاورزان بوده و مفهوم خرید تضمینی تا این لحظه برای سیب زمینی فیروزکوه مطرح نشده است.

رئیس اداره تعاون روستایی فیروزکوه در پایان تصریح کرد: شرکت تعاونی کشاورزی کشاورزان شهرستان به عنوان‌ خریدار حقوقی محصولات کشاورزی فیروزکوه بوده و این شرکت بر اساس توافق حاصله محصولات را از کشاورز خریده و در بازار توزیع می کند.

از طریق
خبرنگار: سید مسعود حسینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا