قیمت مصوب سرویس مدارس فیروزکوه در سال تحصیلی جدید اعلام شد

خبرنگار:

سید مسعود حسینی
مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه در گفتگو با خبرنگاران قیمت مصوب سرویس مدارس شهرستان در سال تحصیلی 1402-1401 را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد مهدی باطبی ‌مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه در خصوص سرویس مدارس گفت: برای ساماندهی سرویس مدارس، آئین نامه تدوین شده در سال 1387 و اصلاحیه سال 96 وزرای عضو کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست تصویب و توسط انجمن اولیا و مربیان و وزارت کشور قابلیت اجرا دارد که طی آن تقسیم کاری بین شهرداری ها، انجمن اولیا و مربیان، اداره آموزش و پرورش و پلیس راهور و برخی نهادها برای ساماندهی سرویس مدارس انجام شد.

وی با اشاره به اینکه از سال 96 سامانه ای به نام سامانه سپند جهت احصاء اطلاعات کلیه دانش آموزان و والدین راه اندازی شد خاطر نشان کرد: کلیه شرکت های سرویس دهی و رانندگان آن موظف هستند تا در این سامانه ثبت نام و احراز هویت شوند.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه با اشاره به اینکه شهرستان فیروزکوه در سال های 97 و 98 موفق به کسب رتبه نخست سامانه سپند در سطح استان شده بود افزود: متأسفانه وقفه 2 ساله آموزشی ناشی از ویروس کرونا سبب شده بود تا بسیاری رانندگان مجرب این حوزه به شغل جدید مشغول و از حضور مجدد در این عرصه امتناع کنند.

مهدی باطبی ادامه داد: علی رغم انتشار فراخوان عمومی برای ثبت نام رانندگان و اعلام نیاز سیستم آموزش شهرستان به 80 خودرو، درحال حاضر 55 خودرو حائز شرایط حضور در سیستم سرویس دهی دانش آموزان تشخیص داده شدند.

وی همچین تصریح کرد: مابقی نیاز سیستم سرویس دهی دانش آموزان در حال حاضر توسط سازمان متبوع با تخصیص 13 دستگاه تاکسی درون شهری جبران شده است.

باطبی شرایطی چون گواهی عدم اعتیاد، نبود سوء پیشینه، داشتن گواهینامه پایه 2 یا سپری شدن حداقل 2 سال از زمان صدور گواهینامه پایه 3 را از الزامات سازمان برای حضور رانندگان در سیستم سرویس دهی شهرستان دانست و گفت: رانندگان زیادی برای ثبت نام به سازمان مراجعه کرده که از این تعداد فقط 55 نفر حائز شرایط تشخیص داده شدند.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه همچنین در خصوص تعرفه سرویس های دانش آموزی نیز اظهار داشت: در جلسه ای مشترک با نهادهای ذی صلاح شهرستانی نهایتا طی مصوبه ای هزینه ماهانه سرویس دانش آموزی برای مناطق محدوده شهری 360 هزار تومان (به ازای هر روز 18000 تومان) و خارج از محیط شهری (مانند دشت ناصر و امیریه) 420 هزار تومان (روزانه 21000 تومان) اعلام شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه و اداره آموزش و پروش نهادهای ناظر در سیستم سرویس دهی دانش آموزان محسوب شده و والدین می توانند پیشنهادات و انتقادات خود را به ما ارسال کنند تا پیگیری شود.

از طریق
خبرنگار: سید مسعود حسینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا