تأمین مسکن کارکنان واحدهای صنعتی و تولیدی فیروزکوه در طرح نهضت ملی مسکن

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: با ورود صنایع به بحث طرح نهضت ملی مسکن و معرفی کارگران و کارکنان صنایع شهرستان به این طرح، به دنبال این هستیم تا تعداد مسکن‌ مورد نیاز کارکنان واحدهای تولیدی را تأمین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد حیدری منش در جلسه شورای مسکن شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: شاغلین و کسانی که در حوزه صنایع فعالیت می کنند می توانند از ظرفیت های طرح نهضت ملی مسکن در فیروزکوه به صورت مناسبی استفاده کنند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: با توجه به درخواست صاحبان صنایع شهرستان و دغدغه کلّی دولت در راستای تولید مسکن در سطح کشور بنا را بر این گذاشتیم که با ورود صنایع به بحث طرح نهضت ملی مسکن و معرفی کارگران و کارکنان صنایع شهرستان به این طرح بتوانیم تعداد مسکن‌ مورد نیاز کارکنان واحدهای تولیدی را تأمین کنیم.

وی به ویژگی های این طرح اشاره و گفت: دریافت تسهیلات ارزان قیمت و بلندمدت و در اختیار قراردادن زمین به صورت دولتی از تسهیلات این طرح است که در قالب شورای مسکن شهرستان پیگیر اجرای این موضوع هستیم.

جلسه شورای مسکن شهرستان فیروزکوه به ریاست حیدری منش فرماندار فیروزکوه و با حضور معاون عمرانی فرماندار، شهرداران فیروزکوه و ارجمند، صاحبان صنایع و دیگر اعضا با محوریت بررسی مسائل و مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

خلیل محبت خواه پیش از این در جلسه شورای مسکن استان از معرفی زمین توسط ۴ شهرداری فیروزکوه،پاکدشت،ملارد و بهارستان خبر داد و گفت: زمین های بزرگ مقیاس شهرها توسط شهرداران به کمیسیون ماده ۵ معرفی می شوند و پس از بررسی های لازم و قانونی این زمین ها به طرح های خودمالکی نهضت ملی ملحق می شوند.

یکی از وعده‌های دولت سیزدهم برای تأمین مسکن خانوار، ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال دورهٔ ریاست جمهوری است. سال گذشته بود که دولت طرح نهضت ملی مسکن را تحویل وزارت راه و شهرسازی داد. طرحی که هدف دولت از انجام آن تأمین ۴ میلیون مسکن ملی برای خانوارهای ایرانی بود.

به گفته رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال کاری دشوار است و امور زیربنایی آن مانند تسهیلات و تأمین زمین در حال انجام است. تاکنون نیز برای سه میلیون واحد، تأمین زمین صورت گرفته اما تأمین اراضی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد باقی مانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا