شهرهایمان را با رویکرد دفاعی پیش ببریم

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
آذر همایون عضو انجمن علمی پدافند غیرعامل کشور گفت: امیدواریم شهرهایمان را با رویکرد دفاعی پیش ببریم که این مهم باعث اقتدار کشور و موجب بازدارندگی در مقابل اقدامات خصمانه دشمن خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، آذر همایون عضو انجمن علمی پدافند غیرعامل در جلسه آموزشی پدافند غیرعامل به بحث تهدیدات و آسیب های شهر و شهرستان فیروزکوه و لزوم احصاء آن و ارائه راهکارهای دقیق و کارشناسی برای کاهش آسیب پذیری ها و بی اثر کردن تهدیدات پرداخت و اظهار داشت: جنگ‌ها و تهدیدات اکنون مردم محور شده است و دشمن تمام پتانسیل خود را به کاربرده تا زندگی و معیشت را برای مردم سخت و دشوار کند و از این طریق آنان را برای اعتراض و اغتشاش تحریک کند.

وی بیان کرد: صیانت از مردم و حفاظت از زیرساخت­‌ها هدف پدافند غیرعامل است.

آذر همایون در خصوص مولفه حفاظت از زیرساخت­‌ها نیز تأکید کرد: حفظ تداوم کارکرد خدمات، مصون ‌سازی زیرساخت­‌ها در برابر تهدیدات، تهیه طرح­‌های پاسخ اضطراری و ارتقای آمادگی‌­ها از جمله اهداف پدافند شهری است.

عضو انجمن علمی پدافند غیرعامل کشور در این خصوص توضیح داد: مسئله بسیار مهمی که در حوادث و تهدیدات مشاهده می شود عدم آمادگی شهرها و آسیب پذیری آنها در مقابل تهدیدات است و بیشترین تلفات در جنگ های اخیر نیز معطوف به شهرهاست و به همین علت باید شهرها را به شهرهای ایمن و قابل دفاع برای مردم تبدیل کنیم تا در شرایط بحران بتوانند تمام نیازهای مردم را پاسخگو باشند.

وی در ادامه افزود: برای شناسایی آسیب پذیری های شهری باید تهدیدات حوزه شهری به خوبی شناسایی و تجزیه و تحلیل گردد.

ایشان تشکیل کارگروه های ۱۱ گانه شورای پدافند غیرعامل شهرستان فیروزکوه و همچنین کمیته پدافند غیرعامل شهرداری را امری بسیار ضروری و مهم دانست و گفت: اگر این کارگروه ها و کمیته طبق شرح وظایف ابلاغی فعال شود، حتماً در آینده شاهد شهری پایدار خواهیم بود.

آذر همایون با اشاره به ضرورت شناسایی و خروج مراکز خطرزا از شهر تأکید کرد: پدافند غیرعامل دو رویکرد اساسی دارد، نخست حفاظت از مردم و دیگری صیانت از زیرساخت های شهری برای ارائه خدمات به مردم، قطعا موضوع ساماندهی و خروج تأسیسات پرخطر، به عنوان یک اصل و یک موضوع حیاتی باید مورد نظر قرار گیرد و این تصمیم در اسرع وقت پس از انجام مطالعات لازم باید عملیاتی شود.

عضو انجمن علمی پدافند غیرعامل کشور در پایان اظهار داشت: امیدواریم شهرهایمان را با رویکرد دفاعی پیش ببریم که این مهم باعث اقتدار کشور و موجب بازدارندگی در مقابل اقدامات خصمانه دشمن خواهد شد.

جلسه آموزشی پدافند غیرعامل با حضور حیدری منش فرماندار فیروزکوه، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار، آذر همایون عضو انجمن علمی پدافند غیرعامل کشور و رؤسای ادارات شهرستان در محل فرمانداری برگزار گردید.

گفتنی است در پایان این جلسه احکام مسئولان کمیته های پدافند غیرعامل به آنها اعطا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا