آینده ما در گرو این هست که جمعیت پویا و با نشاطی داشته باشیم

خبرنگار:

اشرف پورمند
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری بحث جمعیت است و باید به این نکته توجه کنیم که آینده ما در گرو این هست که جمعیت فعال، پویا و با نشاطی را داشته باشیم و این جمعیت زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد حیدری منش روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نشست ستاد جوانی جمعیت به خبرنگاران گفت: روند رشد جمعیت کاهشی شده است و باید تلاش کنیم تا در سطح کشور و شهرستان شرایطی ایجاد شود که نفوذ فرهنگی و اقدامات دشمن برای تأثیر گذاری بر سبک زندگی اسلامی با هدف کاهش جمعیت موثر واقع نشود.

وی با بیان اینکه شهرستان فیروزکوه بومی ترین فرهنگ را در سطح استان تهران دارد، خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان باید تلاش کنیم حوزه معروفات، عادات و باورها تقویت شود.

حیدری منش با اشاره به روند کاهشی میزان باروری خانواده ها اظهار داشت: در سال های ۶۵ تا ۶۶ میزان باروری ۴.۶ با تعداد ۶ فرزند در خانواده بود در سال ۷۱ این آمار به عدد ۴ و در سال ۹۰ آمار به ۱.۷ رسید و امروز با روند کاهشی به ۱.۶ رسیده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به آمار ولادت در این شهرستان، افزود: در سال ۱۴۰۰ آمار ولادت فرزند ۲۲۰ مورد بوده و در هفت ماه امسال این عدد به ۱۲۲ رسیده و در حدود ۳۰درصد آمار نزولی داریم که برای ایجاد تغییرات در این حوزه برنامه ریزی شده است.

حیدری منش گفت: در سال گذشته آمار ازدواج در شهرستان ۴۱ مورد ثبت شده و در هفت ماه ابتدای امسال این آمار به ۲۴ مورد رسیده و خوشبختانه روند طلاق نزولی شده است.

وی با اشاره به آمار نزولی فوتی های شهرستان فیروزکوه افزود: در سال ۱۴۰۰ آمار فوتی ها ۲۱۲ نفر و در هفت ماه سال جاری این رقم به ۱۱۲ نفر رسیده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: همیاری و هم افزایی دستگاه‌های شهرستان مانند اداره ورزش و جوانان، بهزیستی، کمیته امداد و شهرداری ها، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی، ثمن ها و نهادهای فرهنگی که برای تغییر شرایط اثر بخش هستند، ضرورت دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت اقتصادی مردم نسبت به دهه ۶۰ بهتر شده اما نرخ رشد جمعیت روند کاهشی دارد که متأثر از تاثیرات فرهنگی است، ترویج ازدواج آسان با استفاده از امکاناتی که دولت در حوزه مسکن در اختیار خانواده ها قرار می دهد راهکاری برای افزایش آمار ازدواج و به تبع آن افزایش جمعیت است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری بحث جمعیت است و باید به این نکته توجه کنیم که آینده ما در گرو این هست که جمعیت فعال، پویا و با نشاطی را داشته باشیم و این جمعیت زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور باشد.

حیدری منش ادامه داد: یکی از مؤلفه های قدرت در کشورها تعداد جمعیت است و دشمنان مؤلفه کاهش جمعیت را دستاویزی برای تخریب ما در دست گرفتندتا ایران اسلامی را کشوری ضعیف معرفی کنند.

وی افزود: در فرهنگ غنی اسلامی بر اهمیت خانواده تأکید شده و کاهش فرزندآوری به دلیل رواج سبک زندگی آمریکایی است و در این راستا باید فرهنگ غنی اسلامی را در خانواده ها نهادینه کنیم تا در آینده ای نزدیک شاهد رشد جمعیت در کشور باشیم.

از طریق
خبرنگار: اشرف پورمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا