امین آباد فیروزکوه یکی از ۱۴ ایستگاه هواشناسی معتبر و پاک دنیا

خبرنگار:

سیما وران
رئیس اداره هواشناسی فیروزکوه گفت: ایستگاه هواشناسی امین آباد به عنوان یکی از ۱۴ ایستگاه معتبر و پاک دنیا است و اطلاعات هواشناسی آن در پایان هر ماه میلادی به مرکز جهانی اتمسفر مخابره می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، روستای امین آباد فیروزکوه در ۱۰۰ کیلومتری شرق پایتخت و در ارتفاع ۲ هزار و ۳۵۰ متر از سطح دریا واقع شده است.

فرشید حسینی اظهار داشت: منطقه امین آباد فیروزکوه یکی از نقاط صفر یا پاک دنیا است که هیچ آلایندگی غیر طبیعی در آن وجود ندارد و علت این پاکی هم وجود درختچه‌های ارس یا سرو کوهی در این منطقه است.

رئیس اداره هواشناسی فیروزکوه افزود: ایستگاه هواشناسی که در این منطقه قرار دارد به عنوان یکی از ۱۴ ایستگاه معتبر جهان است و اطلاعات هواشناسی آن در پایان هر ماه میلادی به مرکز جهانی اتمسفر مخابره می‌شود.

در این روستا یکی از ۴۴ منطقه نمونه گردشگری کشور قرار دارد که با ۲۳۰ هکتار وسعت ظرفیت پذیرش روزانه شش هزار گردشگر از سراسر کشور را دارد.

رئیس هیأت مدیره مجموعه گردشگری دهکده سیب فیروزکوه گفت: از ویژگی‌های این مجموعه پذیرش گردشگر در ۴ فصل سال با هوای خنک تابستان و برف زمستان است.

حمیدرضا جوادزاده افزود: تاکنون تنها ۲۰ درصد از این مجموعه ساخته و راه اندازی شده است که برای تکمیل کامل طرح نیاز به تسهیلات دولتی داریم.

وی تصریح کرد: یکی از هدف‌های مهم اجرای این طرح جذب گردشگر داخلی و خارجی و جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

رئیس هیأت مدیره این مجموعه گردشکری بیان داشت: در حال حاضر با بهره برداری از فاز نخست، ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم در مجموعه گردشگری مشغول به کار هستند.

جوادزاده گفت: با راه اندازی بخش‌های دیگر این مجموعه برای ۵۰۰ نفر دیگر هم شغل ایجاد می‌شود.

از طریق
خبرنگار: سیما وران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا