برداشت محصول سالم سیب زمینی در مزارع فیروزکوه

خبرنگار:

طاهره حاجی مزدارانی
مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه گفت: در آزمایش های مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران، میزان نیترات موجود در محصول تولیدی سیب زمینی فیروزکوه از حد مجاز کمتر بوده که نشان از تولید محصول سالم کشاورزی سیب زمینی در مزارع شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، رضا فرازی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این شهرستان با تولید بیش از 20 هزار تن محصول سالم سیب زمینی قطب تولید سیب زمینی استان تهران است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه افزود: میزان بالای نیترات در محصولات کشاورزی خطر آفرین بوده و مشکلاتی برای سلامتی ایجاد می کند و باعث برخی از بیماری ها مانند سرطان و اثراتی بر جنین می شود.

وی ادامه داد: طی نمونه برداری صورت گرفته از 10 مزرعه کشت سیب زمینی شهرستان توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران مشخص شد که میزان نیترات موجود در محصول تولیدی کمتر از حد مجاز بوده که خود گواه به تولید محصول سالم کشاورزی در مزارع شهرستان فیروزکوه است.

فرازی در ادامه اظهار کرد: در روش کشت محصولات ارگانیک از هیچگونه هورمون مصنوعی استفاده نمی‌شود در صورتی که در روش‌های غیر ارگانیک از این هورمون‌های مصنوعی برای تولید بیشتر استفاده می‌شود و به همین دلیل معمولاً وزن بیشتری داشته و درشت‌تر هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه در پایان گفت: بسیاری از افراد استفاده از محصولات غیر ارگانیک را ترجیح می‌دهند چون ارزان‌تر بوده و در فروشگاه‌ها و بازارها به فراوانی یافت می‌شوند و در دسترس هستند، اما با کمی تأمل و تفکر در خصوص مضرات این نوع محصولات، می‌توان به این موضوع پی برد که با مصرف محصولات ارگانیک می‌توان از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های خطرناک و عواقب بعدی آن پیشگیری کرد تا سالم‌تر زندگی کنیم.

از طریق
خبرنگار: طاهره حاجی مزدارانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا