بزرگترین واحد پرورش مرغ گوشتی شرق پایتخت فعال خواهد شد

خبرنگار:

سیما وران
بزرگترین واحد پرورش مرغ گوشتی شرق استان تهران که ۶ ماه از تعطیلی آن میگذرد با پیگیری دادگستری شهرستان به زودی فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، فیروزکوه در سال گذشته به عنوان قطب تولید مرغ گوشتی استان تهران معرفی شد اما بزرگترین واحد پرورش مرغ گوشتی شرق استان تهران که در این شهرستان قرار دارد، ۶ ماه است که فعالیش راکد شده و تولید ندارد.

مدیر عامل واحد پرورش مرغ گوشتی فیروزکوه گفت: عمده دلیل تعطیلی این واحد تولیدی بدهی به بانک عامل و به مزایده گذاشتن کل مجموعه تولیدی برای یک بدهی جزیی است.

رضا رئوفی افزود: این واحد تولیدی تا قبل از تعطیلی، ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در دوره را داشت که با ساخت سالن‌های جدید در سال گذشته، ظرفیت پرورش را به ۱۷۰ هزار قطعه افزایش و به ۳۵۰ هزار قطعه رسانده است.

وی گفت: در زمان فعالیت این مرغداری ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار بوده اند.

رئیس دادگستری فیروزکوه با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی شهرستان برای حل این مشکل گفت: برای یک واحد مرغداری بزرگ در شهرستان به علت بدهی به بانک عامل، اجراییه‌ای از سوی اداره ثبت اسناد و املاک مبنی بر توقیف این واحد صادر شده بود که در راستای رفع موانع تولید و حمایت از اشتغال، دستگاه قضایی به این موضوع که ارتباط مستقیم با امنیت غذایی مردم دارد ورود پیدا کرد.

اسماعیل درزی افزود: پس از تشکیل نشست مشترک بین دادگستری، تولیدکننده و بانک عامل مقرر شد تا ظرف ۴۵ روز، تولید کننده نسبت به پرداخت بدهی معوقه خود اقدام کند و بانک هم وثیقههای مازاد را به تولید کننده عودت دهد.

از طریق
خبرنگار: سیما وران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا