تبیین گری نیاز امروز جامعه ایران / اگر از جهاد تبیین استفاده نکنیم مشکلات را خواهیم داشت

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: یزید زمان به دنبال این است که راه را گمراه کند و فتنه ایجاد کنند تا امیدها نا امید شود؛ اگر از جهاد تبیین استفاده نکنیم مشکلات را خواهیم داشت؛ جهاد تبیین از فریضه های مهمی است که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بدان نیازمند است و امروز جامعه نیازمند تبیین گری است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد حیدری منش فرماندار شهرستان فیروزکوه در مراسم اهدای لوازم خانگی به سیل زدگان مزداران ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) بیان کرد: اگر حادثه کربلا ماندگار شد و بیش از ۱۴۰۰ سال داغ و شور این واقعه ماندگار شده، به تبیین گری و بیانات گرانقدر بانوی کربلا حضرت زینب (س) است؛ امروز جامعه نیازمند تبیین گری است.

وی در ادامه افزود: اگر رهبری معظم بر جهاد تبیین تأکید دارند به این دلیل است که یزید زمان به دنبال این است که راه را گمراه کند و فتنه ایجاد کنند تا امیدها نا امید شود؛ اگر از جهاد تبیین استفاده نکنیم مشکلات را خواهیم داشت؛ جهاد تبیین از فریضه های مهمی است که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بدان نیازمند است.

حیدری منش در خصوص سیل روستای مزداران خاطرنشان کرد: به صورت دوره ای مسائل را رصد می کنیم و مدیران دستگاه ها و مجموعه های مختلف پیگیر مسائل هستند؛ حجم زیادی از سیلاب را در شهرستان فیروزکوه در محدوده دهستان حبله رود و در حوزه رودخانه حبله رود داشتیم که به علت باران موسمی این اتفاق افتاد؛ از قبل دغدغه این مسئله وجود داشت و پیش بینی می شد منطقه ای سیلابی شود، تلاش کردیم آسیب های موضوع را کم کنیم.

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: من قبل از وقوع سیلاب هشدار دادم که مردم از مسیل ها فاصله بگیرند و اتفاقی که ناخوشایند بود افتاد و ۱۵ نفر از همشهریان عزیز را از دست دادیم؛ در روزهای اول رئیس جمهور در منطقه حاضر شدند، در کنار مجموعه هایی که دغدغه مند بودند و پیگیر مشکلات بودند؛ دستگاه های خدمات رسان در زمان وقوع سیل در مسیر روستای مزداران بودند و سعی شد از ابتدا خدمات رسانی انجام شود.

وی ادامه داد: در ابتدای وقوع حادثه تلاش بر این بود که از شدت بحران کم کنیم؛ امروز بعد از گذشت ۱۲۲ روز از این بحران تلاش ها معطوف به این شد که مسیرها بازگشایی شود و مشکلات مردم به لحاظ زیرساختی حل شود، دستگاه های خدمات رسان اعم از برق، آب، گاز و غیره تلاش کردند مشکلات را برطرف کنند؛ بخش زیادی از مشکلات حل شده است.

حیدری منش در خصوص دغدغه اصلی در این زمینه اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی ما ساخت منازل در روستا است؛ بحث ساخت مسکن و مسیرها مقرر شده است در جلسات پیگیری شود، جانمایی زمین انجام شده، اقدامات ساخت برای ۶ واحد مسکونی شروع شده است.

فرماندار فیروزکوه خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در روستای مزداران وجود داشت پاکسازی اطراف درختان و باغات بود که توسط جهاد کشاورزی پیگیری انجام شد و این اقدام انجام شد ولی برخی از باغات نیاز به پاکسازی جدی دارند هر چند در پروتکل مدیریت بحران باغات درج نشده است اما تلاش کردیم این کار را با دغدغه انجام دهیم تا مشکلات مردم حل شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت بحران سیل از روزهای آغازین وقوع سیلاب اهمیت داشت، اشاره کرد: بخشی از مدیریت بحران این بود که کمک ها و حمایت ها را به صورت هدفمند توزیع و برنامه ریزی کنیم و این کمک ها به موقع به دست مردم برسد؛ اقداماتی که برای پشتیبانی از امدادگران و خانواده ها وجود داشت انجام شد تا امروز که با کمک خیرین اثاثیه منزل برای 30 خانواده آسیب دیده از سیل روستای مزداران از سوی مسئولین پیگیری شد تا این اقدام صورت گیرد و امروز فرصتی شد تا این لوازم را تقدیم این عزیزان کنیم.

حیدری منش تأکید کرد: امیدواریم فرهنگی را نهادینه کنیم که خدمت به مردم افتخار محسوب شود و ملزم باشیم خادم مردم هستیم و ان شاالله به عنوان دولت مردمی این بنا را بگذاریم که مشکلات مردم بر اساس زمان بندی و پروسه ای که تعیین شده حل شود و به سرعت زندگی به جریان عادی بازگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا