رعایت نکات بهداشتی مهم ترین عامل در پیشگیری از شیوع آنفولانزا و کرونا

خبرنگار:

طاهره حاجی مزدارانی
سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه گفت: باتوجه به شیوع آنفلوآنزا در کشور همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در کاهش ابتلای شهروندان لازم و بازدارنده است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، امین متینی فر سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق آخرین به روز رسانی اپلیکیشن ماسک رنگ کرونایی شهرستان فیروزکوه همچنان زرد است.

وی افزود: یک بیمار کرونایی در بخش ایزوله تنفسی بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه بستری است.

متینی فر خاطرنشان کرد: باتوجه به شیوع آنفلوآنزا در کشور همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در کاهش ابتلای شهروندان لازم و بازدارنده است.

سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از انتقال بیماری و کاهش سرعت انتشار نقش بسزائی دارد، تصریح کرد: درباره آمار ابتلا در منطقه آنچه مطرح است، آمار بیماران بستری است که در حال حاضر تعداد بستری بیماری آنفلوانزا در منطقه فیروزکوه صفر است.

وی افزود: سرعت انتشار آنفلوآنزا بالا است، اما بیماری سبک و خفیفی است و خوشبختانه موارد بستری زیادی نداشتیم و موارد ابتلا سرپائی ترخیص شده اند و استفاده از ماسک، شستن دست و تهویه فضای کار و زندگی جهت کنترل بیماری در سطح وسیع همچنان ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا