علت کمبود دارو در داروخانه های فیروزکوه چیست؟

خبرنگار:

سید مسعود حسینی
رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه دلیل کمبود دارو در داروخانه های فیروزکوه را متأثر از مشکل کشوری این موضوع دانست و گفت: گستردگی کمبود آنتی بیوتیک در داروخانه تحت پوشش شبکه بهداشت شهرستان کمتر است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، در ماه گذشته کم شدن داروهای آنتی بیوتیک به ویژه برای کودکان سبب شده بود تا صحت این مسئله را از حسینی رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه جویا شویم.

عبدالمجید حسینی در مصاحبه کوتاه با این رسانه کلیات موضوع را تأیید کرد و ضمن بیان اینکه این مشکل در سطح داروخانه های تحت پوشش شبکه بهداشت مرتفع شده است، وعده رسیدگی و مرتفع کردن این مشکل در داروخانه های خصوصی شهرستان را داد.

اخیرا در راستای پیگیری گزارش گذشته مبنی بر اینکه آیا این مشکل در داروخانه های سطح شهر مرتفع شده است یا خیر، با مدیر چند داروخانه گفتگو کردیم.

مدیران داروخانه های فیروزکوه بر این موضوع تأکید داشتند که ریشه این مشکل شهرستانی نبوده و در سطح کشور عرضه این گونه داروها کم شده است.

ناصر ریاحی رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو در این خصوص به ایسنا گفته بود که در طی 2 سال گذشته به دلیل پاندمی ویروس کرونا و رعایت همه جانبه ضوابطی چون فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک میزان سرایت ویروس ها به شدت کاهش پیدا کرد و این موضوع سبب شده بود سطح تقاضای مصرف آنتی بیوتیک به شدت پایین آید.

وی همچنین گفته بود در بازه همه گیری کرونا چند شرکت دارویی به دلیل تقاضای پایین عرضه آنتی بیوتیک با ضررهای هنگفتی نیز مواجه شدند.

عبدالمجید حسینی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز در این خصوص ضمن تأیید صحبت های رئیس اتحادیه وارد کنندگان دارو گفت: این مشکل کشوری است و متأسفانه کمبود آنتی بیوتیک در سطح کشور به شهرستان فیروزکوه نیز سرایت کرده است.

وی با اشاره به اینکه کمبود این دسته از دارو بیشتر در بخش اطفال است، خاطر نشان کرد: آنتی بیوتیک ها به صورت کامل نایاب نشده است بلکه مانند گذشته تمامی برند ها وجود ندارد و حسب شرایط موجود، پزشکان آنتی بیوتیک جایگزین را تجویز می کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه در پایان اظهار داشت: گستردگی کمبود آنتی بیوتیک در داروخانه تحت پوشش شبکه بهداشت کمتر است و امیدواریم با بهبود وضعیت کشوری، مشکل داروخانه های خصوصی شهرستان نیز در این خصوص مرتفع شود.

از طریق
خبرنگار: سید مسعود حسینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا