اگر به وظیفه خود عمل کنیم مشکلات کشور حل خواهد شد

خبرنگار:

اشرف پورمند
امام جمعه فیروزکوه گفت: در گام دوم انقلاب، همه باید وظیفه خود را به خوبی بشناسیم و اگر همه مسئولان و مردم‌ به وظیفه خود عمل کنیم مشکلات کشور حل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حسن حیدری در خطبه های نماز جمعه این هفته فیروزکوه ضمن گرامیداشت سالروز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی در جمع نمازگزاران اظهار داشت: روز ۱۳ آبان، حقیقتا یوم الله است، زیرا که در این روز دست قدرت و عنایت الهی به وضوح نمایان شد.

وی ادامه داد: امام عظیم الشأن، برای اعتراض به قانون ننگین و ذلت بار کاپیتولاسیون و دفاع از حق ملت ایران، در این روز تبعید شدند و ۱۳ سال از وطن دور ماندند.

امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: در روز ۱۳ آبان، رژیم پهلوی تعدادی از دانش آموزان را در جلوی دانشگاه تهران به خاک و خون کشید.

حیدری ادامه داد: سومین حادثه تاریخی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان بود که امام راحل، این حادثه را «انقلاب دوم» و انقلابی بزرگ تر از اول دانستند، چرا که در انقلاب اول، مردم شاه را بیرون کردند و در این روز، آمریکا را از کشور راندند.

خطیب جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: برخی به غلط روز ۱۳ آبان ۵۸ (تسخیر لانه جاسوسی) را سرآغاز چالش، آمریکا و ایران معرفی می کنند و این اقدام را کاری غلط می دانند که باعث به دردسر افتادن ایران شد.

امام جمعه فیروزکوه گفت: این اقدام کاری درست بود و باعث شد لانه جاسوسی و شرارت آمریکا بسته شود و اسناد فراوان کشف شده،‌ شاهد بر این مطلب است.

حیدری ادامه داد: آغاز چالش آمریکا با ایران، به کودتای سال ۳۲ برمی گردد که آمریکا به دولت مصدق، با اینکه به آمریکا خوش بین بود، رحم نکردند چرا که مصدق دنبال نفت ملی بود.

وی افزود: برخی می گویند شعار «مرگ بر آمریکا» موجب دشمنی دو ملت ایران و آمریکا است اما منظور از این شعار،‌ ملت آمریکا نیستند، بلکه منظور مرگ بر سیاست های ظالمانه آمریکا، مرگ بر سلطه طلبی و استکبار است.

امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: آمریکا دشمنی را با کودتای سال ۳۲ شروع کرد و این شعار اولین بار توسط دانشجویان در روز ۱۶ آذر همان سال سرداده شد.

حیدری با بیان اینکه نظم جدید جهانی به سرعت در حال تغییر است، توضیح داد: امروز آمریکا به اذعان صاحب نظران جهانی، رو به افول و زوال و جریان مقاومت روز به روز در حال قدرتمند شدن است.

وی یادآور شد: در گام دوم انقلاب، همه باید وظیفه خود را به خوبی بشناسیم و اگر همه مسئولان و مردم‌ به وظیفه خود عمل کنیم مشکلات کشور حل خواهد شد.

از طریق
خبرنگار: اشرف پورمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا