ظرفیت بالای فیروزکوه در تولید ماهی قزل آلا

خبرنگار:

سیما وران
فیروزکوه با تولید سالانه ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی و 2100 تن ماهی قزل آلای سرد آبی یکی از قطب‌های مهم تولید آبزیان در استان تهران محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه گفت: وجود پتانسیل‌های لازم در فیروزکوه زمینه‌ی فعالیت ۳۴ واحد پرورش ماهی در سیستم‌های باز و بسته را برای تولید ماهی قزل آلای رنگین کمان در این شهرستان فراهم کرده است.

رضا فرازی افزود: این شهرستان علاوه برتولید سالانه ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا، با تولید ۲۱۰۰ تن ماهی قزل آلای گوشتی به عنوان قطب تولید این ماهی در استان تهران مطرح است.

وی گفت: تولیدکنندگان ماهی قزل آلای سردآبی از شهر‌های مختلف کشور برای تهیه بچه ماهی واحد‌های خود به این شهرستان مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه افزود: در یک سال گذشته برای رونق فعالیت واحد‌های پرورش ماهی بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان این شهرستان قرار گرفته است.

بهمن فیلم یکی از پرورش دهندگان ماهی این شهرستان به خاطر عملکرد خوب و تولید بچه ماهی‌های سالم و با کیفیت به عنوان تولید کننده برتر ملی سال ۹۸ در حوزه تولید ماهی سرد آبی معرفی شده است.

فیلم سالانه ۱۷ میلیون تخم ماهی قزل آلا را وارد کشور و بچه ماهی تولید می‌کند.

او برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

از طریق
خبرنگار: سیما وران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا