شهرستان فیروزکوه دارای ظرفیت های مناسب صنعتی است

خبرنگار:

اشرف پورمند
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: شهرک صنعتی قدیم با ۲۹ هکتار و قرار داشتن در مسیر جاده اصلی، شهرک صنعتی امیریه با ۲۶۰ هکتار مساحت ظرفیت مناسبی را برای تولید شهرستان فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد حیدری منش در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: شرایط آب و هوایی مناسب ظرفیت تولید خوبی را در حوزه کشاورزی ایجاد کرده است و در سال گذشته ۵۱ هزار تن برداشت محصول کشاورزی با تولید سیب زمینی، انار و گردو مرغوب داشتیم.

وی ادامه داد: مراتع سرسبز شهرستان ظرفیت برای پنج میلیون رأس دام را دارد و صنایع پایین دستی و صنایع تبدیلی مرتبط به حوزه دامپروری، شهرستان فیروزکوه را به قطب صنایع فرآیندی تبدیل می کند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: معادن غنی آهن، سیلیس و آهک، ظرفیت خوب گردشگری با جاذبه های طبیعی و گنبدهای باستانی را می توان پیشران توسعه شهرستان به واسطه مواهب طبیعی و جاذبه های گردشگری به شمار آورد.

حیدری منش با بیان اینکه می توانیم ظرفیت سازی خوبی در سطح شهرستان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با اقدامات و حضور مسئولان استانی و ظرفیت سازی شهرستان را در مسیر توسعه قرار بدهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، مدیرکل و دبیر ستاد تسهیل استان تهران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل محیط زیست، معاون میراث فرهنگی، معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، مدیرکل دفتر هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری تهران و مدیران بانک‌های ملی، کشاورزی، رفاه و بانک توسعه تعاون در این نشست حضور داشتند.

نشست مشترک مدیران کل اقتصادی استان با فعالان اقتصادی شهرستان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امروز سه شنبه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا