مسکن؛ دغدغه مهم جوانان برای ازدواج

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: یکی از مشکلات مردم، گرانی مسکن و اجاره خانه و دغدغه مهم جوانان برای ازدواج و تشکیل خانواده، بحث مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته فیروزکوه گفت: مهمترین عامل برای تقویت ایمان و بندگی، ذکر خدا و توجه به نماز است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اذعان داشت: تلاش بکنیم نماز خود را اول وقت، به جماعت، در مسجد و با حضور قلب بخوانیم.

وی تصریح کرد: در روایت حضرت زهرا سلام الله علیها، یکی از فلسفه های وجوب نماز، دوری از کبر و خود برتربینی ذکر شده است؛ اگر کسی ذره ای کبر در قلبش باشد، وارد بهشت نمی‌شود.

حجت الاسلام حیدری افزود: قضاوت درباره دیگران، عیب جویی کردن و ریختن آبروی دیگران، ریشه در کبر دارد.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: بر اساس روایات صحیح از شیعه و سنی، غضب و رضایت الهی در گرو رضایت حضرت زهرا سلام الله علیها است؛ کسانی که به حضرت زهرا ظلم کردند و او را اندوهگین کردند، باید قیامت پاسخگو باشند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه اظهار داشت: یکی از مولفه های قدرت هر ملّت، نیروی انسانی جوان و بانشاط است.

وی افزود: طبق آمارهای موجود، جمعیت کشور ما رو به سالمندی است و اگر چاره ای نشود، آینده هولناکی در انتظار است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: سالمندی جمعیت در عرصه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و … ضرر زیادی برای کشور و جامعه دارد.

حجت الاسلام حیدری در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات مردم، گرانی مسکن و اجاره خانه است؛ امروز دغدغه مهم جوانان برای ازدواج و تشکیل خانواده، بحث مسکن است.

وی افزود: دولت علاوه بر چاره بلند مدت و ساخت مسکن مورد نیاز، باید چاره کوتاه مدت هم داشته باشد استفاده از الزامات قانونی برای کنترل بازار، پرداخت تسهیلات مناسب ودیعه و … هم لازم است.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: از صاحب خانه‌های گرامی درخواست دارم با خدا معامله کنید، هوای مردم محروم و جوانان را داشته باشید؛ اگر ما به هم رحم کنیم، رحمت و برکت خدا هم شامل حال ما می‌شود.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: رئیس جمهور خبیث آذربایجان با تکیه بر اسرائیل، دنبال قطع راه ارتباطی ایران از طریق دالان زنگزور است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه گفت: اولاً به او می‌گوییم گنده تر از تو هم نتوانستند به ملّت ایران ضربه بزنند، ثانیاً اسرائیل که بر او تکیه کردی، سست تر از خانه عنکبوت است و در حال نابودی است؛ ثالثاً بدان جوانان غیور این ملّت در سپاه و ارتش، بیدار و هوشیار هستند و اجازه ضربه به منافع ملّت ایران را به کسی نخواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا