نرخ ازدواج در فیروزکوه بالاتر از دیگر شهرستان‌های استان تهران است

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: آمار ازدواج در این شهرستان با توجه به نسبت جمعیتی آن، بالاتر از دیگر شهرستان‌های استان تهران است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد حیدری منش در نشست ساماندهی ازدواج جوانان فیروزکوه اظهار کرد: از عوامل اصلی در بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی در جامعه همچون طلاق، مشکلات بین زوجین و بالا رفتن سن ازدواج است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از آسیب‌های اجتماعی با ناکامی‌های فردی در ارتباط است، بیان کرد: شواهد نشان می‌دهد که تمرکز آسیب‌های اجتماعی در برخی محدوده‌های جغرافیایی، آمار طلاق را در این مناطق افزایشی و صعودی می‌کند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: معتقدم بایستی در کنار برنامه‌ریزی مدون و موشکافانه با توجه به همه ابعاد، عوامل و مولفه‌های دقیق در بروز آسیب‌های اجتماعی با فرهنگسازی و تسهیل امور و رفع برخی موانع در مسیر ازدواج جوانان، به دنبال افزایش آمار ازدواج باشیم.

حیدری‌منش وجود فرهنگ غنی و بومی را از ظرفیت‌های فیروزکوه برشمرد که می‌تواند راهنما و مسیر حرکتی برای هدایت و ساماندهی ازدواج در این شهرستان باشد.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون فیروزکوه در مقایسه با آمار جمعیتی بالاترین نرخ ازدواج را در استان تهران دارد، ادامه داد: با تصویب و اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت روزنه‌های امید بیشتری برای بالا رفتن آمار ازدواج و دیگر مولفه‌های جمعیتی مانند فرزندآوری فراروی جامعه قرار دارد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه کار پژوهشی با رویکرد مسئله محوری برای شناسایی آسیب‌ها و رفع موانع در حوزه ازدواج در فیروزکوه را ضروری خواند و گفت: از سویی باید نقش تسهیل‌گرانه خود را در این باره ایفا کرده و همه ظرفیت‌ها را برای این منظور پای کار بیاوریم.

حیدری‌منش با اشاره به نقش اثرگذار خیرین در حوزه‌های مختلف درمانی، آموزشی، فرهنگی و …، اظهار کرد: باید بسترهای لازم برای بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در حوزه تسهیلگری در ازدواج هر چه بیشتر پای کار آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا