حمایت از ۷۲۰ خانوار در کمیته امداد فیروزکوه / سقف وام اشتغال کمیته امداد امام (ره) ۱۵۰ میلیون تومان است

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) فیروزکوه گفت: سقف وام اشتغال کمیته امداد امام (ره) ۱۵۰ میلیون تومان است و ۷۲۰ خانوار تحت پوشش خدمات این نهاد در شهرستان فیروزکوه هستند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، در تعامل میان بانک‌ها و موسسات مالی با نهادهای حمایتی همچون کمیته‌ امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، وزارت کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید طرح‌های حمایتی در حال اجرایی شدن است که به واسطه آن‌ها تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان واجد شرایط اعطا می‌شود.

این امر به افرادی که سرمایه اولیه برای شروع کار ندارند کمک می‌کند تا در عرصه تولید گام بردارند و گاهاً موجب شده شرایط و امکان اشتغال افراد دیگری را نیز فراهم کند که مصداق روشنی از رونق تولید و اقتصاد مقاومتی است.

امروزه بسیاری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال راه‌اندازی کسب و کاری برای خود هستند و ایده‌های تجاری خوبی هم در سر دارند، اما سرمایه اولیه‌ کافی ندارند.

در شهرستان فیروزکوه کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از نهادهایی که در حوزه تسهیلات اشتغال خدمات ارائه می‌دهد.

برخی‌ها تصور می‌کنند دریافت این تسهیلات به منزله خروج افراد از زیر چتر حمایتی کمیته امداد است، لیکن تلاش کمیته امداد فیروزکوه بر ایجاد اشتغال بیشتر با ارائه وام‌های خوداشتغالی به مددجویان تحت پوشش و مردم عادی واجد شرایط است.

چرخ‌های خیاطی چرخ زندگی‌ام را می‌چرخاند

زهرا جوانمرد از زنان سرپرست خانوار و مددجویان این نهاد حمایتی است که با دریافت تسهیلات اشتغال اینک فعالیت اقتصادی می‌کند.

او به خبرنگار ما گفت: تا پیش از این در جاهای مختلف مشغول به کار بودم، اما با توجه به اینکه تحصیلات و تخصص خاصی نداشتم حقوقی که دریافت می‌کردم حداقلی بود و کفاف هزینه‌های زندگی‌ام را نمی‌داد.

وی افزود: با توجه به علاقه‌ای که به رشته خیاطی داشتم تصمیم گرفتم از تسهیلات اشتغال استفاده کنم؛ اکنون برای خود درآمدی دارم و دیگر نیازی به کار کردن با حقوق حداقلی ندارم.

این مددجوی کمیته امداد همچنین تاکید کرد: می‌خواهم کسب و کارم را توسعه دهم، تصمیمم این است که برای تعدادی از مددجویان اشتغالزایی کرده و شرایط خودکفایی آنان را نیز فراهم کنم.

کارگری که اینک زنبورداری می‌کند

داود اکبری فعال پیشه زنبورداری نیز در خصوص فعالیت کاری خود گفت: قبلا کارگری می‌کردم و جز درآمد حداقلی چیزی عایدم نمی‌شد، به تازگی و با کمک تسهیلات اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) توانسته‌ام امکانات اولیه را فراهم و کارم را شروع کنم.

وی تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی فیروزکوه از جهت فعالیت و توسعه زنبورداری بسیار خوب است، فعالیت افراد موفق در این حوزه مرا به این کار علاقه‌مند کرد و برنامه‌های زیادی برای حوزه فعالیت خود دارم.

۷۲۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد فیروزکوه هستند

در ادامه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) فیروزکوه گفت: ۷۲۰ خانوار تحت پوشش خدمات این نهاد و غالباً زنان سرپرست خانواده و سالمندان هستند.

عباس دهباشی افزود: تقریباً ۷۰ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد سالمندان هستند، ۳۰ درصد قشرهای دیگر اعم از زنان سرپرست خانواده، بیمار و غیره‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افراد مستعد اشتغالزایی به واحد اشتغال کمیته معرفی می‌شوند، تصریح کرد: تلاش شده معرفی‌شدگان در مسیر معرفی به بانک قرار گیرند؛ علاوه بر افراد تحت پوشش، افراد غیرتحت پوشش نیز برای دریافت وام اشتغال مراجعه می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) فیروزکوه با تاکید بر توانمندسازی مددجویان، اشاره کرد: دوره‌های مهارت‌آموزی با همکاری مرکز فنی‌وحرفه‌ای، سپاه و دیگر نهادها برای مددجویان برگزار و هزینه دوره‌ها توسط کمیته امداد امام (ره) پرداخت می‌شود و افراد دوره مدنظر را می‌گذراندند و مدرک رسمی دریافت می‌کردند.

اعطای تسهیلات ۵ میلیارد تومانی اشتغالزایی به مددجویان

دهباشی در خصوص اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد امام (ره) فیروزکوه اظهار داشت: امسال ۲۶۰ میلیارد ریال برای این شهرستان در نظر گرفته شده که باید جذب شود؛ این امر بستگی به شرایط افراد دارد که در صورت دارا بودن شرایط امکان استفاده از تسهیلات را خواهند داشت؛ از ابتدای سال تاکنون توانستیم ۵ میلیارد تومان را جذب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در روند پرداخت وام اشتغال، افراد به بانک‌ها معرفی می‌شوند و با همکاری‌ و تعاملی که صورت گرفته است تلاش شده مسیر دریافت وام برای مددجویان تسهیل گردد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) فیروزکوه همچنین در خصوص مبلغ و شرایط وام اشتغال بیان کرد: سقف وام اشتغال کمیته امداد امام (ره) ۱۵۰ میلیون تومان است؛ فرد وام‌گیرنده اعم از مددجویان یا متقاضیان دیگر باید یکسری شرایط داشته باشد.

دهباشی با اشاره به اینکه در حال حاضر غالب فعالیت‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: فرد متقاضی باید سرپرست خانواده باشد، بیمه اجباری نباشد و جزو ۵ دهک جامعه باشد.

وی تاکید کرد: افراد دارای این شرایط می‌توانند در سامانه soha.emdad.ir ثبت‌نام کنند؛ پس از ثبت‌نام فردی که دارای شرایط باشد و در صورت تأیید به کمیته امداد مراجعه می‌کند؛ در واقع نیازی به حضور فرد در کمیته امداد نیست.

رئیس کمیته امداد فیروزکوه تأکید کرد: هدف از ارائه وام اشتغال حرکت در مسیر اشتغالزایی در طرح‌های صنفی، خرید خودروی کار، دامپروری و … است و کمیته امداد تلاش دارد مسیر دریافت وام برای افراد تسهیل شود.

دهباشی تصریح کرد: همه شهروندان شهرستان فیروزکوه که شرایط فوق‌الذکر را دارند، می‌توانند با ثبت نام در سامانه از این وام بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا