یادواره شهدای روستای طرود فیروزکوه برگزار شد / تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در یادواره شهدا

خبرنگار:

سیما وران
هشتمین یادواره ۱۱ شهید روستای طرود فیروزکوه همزمان با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در حسینیه سید الشهدا (ع) این روستا برگزار شد و مردم روستا در این مراسم میزبان دو شهید گمنام تازه تفحص شده کشور بودند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، مراسم مذهبی معنوی یادواره شهدای روستای طرود با حضور حیدری منش فرماندار، رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس، امام جمعه شهرستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، خانواده معزز شهدا و ایثارگران و اهالی روستای طرود با مدیحه سرایی ذاکرین اهل بیت (ع) و سخنرانی سردار عروج برگزار گردید.

مسئول ستاد برگزاری یادواره روستای طرود فیروزکوه گفت: هدف از برگزاری این یادواره پاسداشت مقام شهدا و همچنین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به مردم، به خصوص جوانان و نسل‌های جدید انقلاب است.

اکبر کلیچ افزود: باید بدانیم که امنیتی که در جای جای کشور و در مرز‌های ما فراهم است مرهون از جان گذشتگی و فداکاری‌های شهدای ماست و باید آن را پاس بداریم.

در این مراسم مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شهدای ما با توسل و اقتدا به امامان و ائمه اطهار (ع) با اخلاص و سادگی در نبرد حق علیه باطل حاضر می‌شدند.

سردار خسرو عروج افزود: اگر از اهالی این روستا بپرسید مسلما همه می‌گویند این ۱۱ جوان شهید از بهترین و با اخلاق‌ترین افراد طایفه‌ها بودند چرا که ساده زیستی و توسل به اهل بیت در زندگی شان موج می‌زد.

همچنین پیکر دو شهید گمنام پس از تشییع بر دستان خانواده‌های شهدا، بسیجیان و مردم، مهمان یادواره ۱۱ شهید این روستا بود.

هر دو شهید گمنام ۲۹ سال سن داشتند و یکی از آن‌ها در عملیات خیبر در جزیره مجنون و دیگری در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به شهادت رسیدند.

پیکر این شهدا پس از تشییع، قرائت قران و مداحی؛ به معراج شهدای استان تهران انتقال داده شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدای روستای طرود با اهدای لوح، تقدیر شد.

روستای طرود در ۱۵ کیلومتری شرق فیروزکوه و از روستا‌های دهستان پشتکوه است که بر اساس آخرین سرشماری ۵۰۰ خانوار جمعیت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا