ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها ممنوع است

خبرنگار:

محمد باقر طاهایی
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان تهران گفت: ساخت و ساز‌ در حریم و بستر رودخانه در روستاهای سیل زده منطقه حبله رود فیروزکوه ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، رضا کیایی پور در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان فیروزکوه گفت: در خصوص سیلاب مرداد ماه امسال روستا‌های مزداران، آتشان و منطقه زرین دشت فیروزکوه اقداماتی در حین وقوع سیل با همکاری همه‌ دستگاه‌های دولتی انجام شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان تهران افزود: هم افزایی خوبی در خصوص رفع آثار ناشی از سیل، خرابی‌ها و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همین طور راه‌ها و آب راه‌ها بعد از سیل با توجه به اعتبارات تخصیصی انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین با اعتباراتی که درخصوص لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها تخصیص داده شده، اقدامات با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

کیایی پور تأکید کرد: در خصوص بستر رودخانه، انهار و مسیل‌ها طبق قوانین و مقررات ساخت و ساز ممنوع و آن دسته از ساخت و ساز‌هایی که صورت گرفته باید آزاد سازی شوند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان تهران اظهار داشت: اگر ساخت و سازی در کنار بستر رودخانه انجام شده که دارای قدمت و یا مجوز‌ هستند در مورد آن‌ها تعیین تکلیف و تصمیم گیری خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا