تکریم مادران و همسران شهدا در فیروزکوه

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
به مناسبت روز شهید و وفات حضرت ام البنین (س) با حضور مسئولان شهرستان از مادران و همسران شهدای فیروزکوه تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، مراسم تکریم مادران و همسران شهدا به مناسبت روز شهید و وفات حضرت ام البنین (س) با حضور حیدری منش فرماندار، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس، امام جمعه شهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، رئیس بنیاد شهید و رئیس اداره آبفای شهرستان در دفتر امام جمعه فیروزکوه برگزار شد.

امام جمعه فیروزکوه در این مراسم اظهار داشت: خانواده های شهدا به ویژه مادران و همسران گرانقدر شهیدان حق عظیمی بر گردن ما دارند و برای ایران آبرو و حیثیت آوردند.

حجت الاسلام حیدری افزود: دلجویی و توجه به آنان باید مورد توجه مردم و مسئولان باشد تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گسترش یابد.

وی گفت: امنیت و اقتدار ما در دنیا به برکت خون شهدا و مجاهدت و صبوری خانواده های شهدا است.

محمد حیدری منش در این مراسم اظهار داشت: مجاهدت و جانفشانی شهیدان و دلاوری های رزمندگان و مقاومت و فداکاری مادران و همسران گرانقدر شهدا، رهبری و هدایت حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری موجب پیروزی انقلاب اسلامی و سرافرازی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی گردید.

فرماندار فیروزکوه با اشاره به زندگی سراسر نور بهترین زنان عالم که در قرآن آمده است، افزود: بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و ام البنین و حضرت زینب (س) با پاکدامنی و حجاب و صبر و ایثار و همراهی و ولایتمداری با امام و پیشوای خود موجب شناخته شدن، ترویج و زنده نگهداشتن دین اسلام گردیدند و امروز هم مادران ارزشمند و صبور و همسران فداکار و مقاوم شهدا به پیروی و آموختن درس از این بزرگان همواره با پیروی از مقام عظمای ولایت، پرچمداران راه حقیقی شهدا و ارزش ها و آرمان های مقدس آنان هستند و خواهند بود و به آن مفتخرند.

سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در تقویم رسمی کشور به نام تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا