طرح جامع گردشگری فیروزکوه تدوین شود

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به ظرفیت مناسب گردشگری در منطقه فیروزکوه، طرح جامع گردشگری شهرستان تدوین شود.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، سید عزت‌الله ضرغامی امروز چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزکوه که در محل مسجد نبی‌اکرم (ص) روستای امین‌آباد این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در مسیر بودن این شهرستان فرصت بسیار خوبی برای فیروزکوه است تا گردشگری این شهرستان توسعه یابد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: طرح جامع گردشگری شهرستان فیروزکوه هرچه سریع‌تر آماده شود تا بعد از بررسی و آمایش دقیق بتوانیم این طرح را اجرایی و زیرساخت‌ها را تدوین کنیم. به‌عنوان مثال یکی از مهمترین مشکلات و موانع در حوزه گردشگری فیروزکوه موضوع جاده و ترافیکی است که خصوصا آخر هفته‌ها شاهد هستیم.

مهندس ضرغامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حوزه گردشگری باید انبساطی و به شیوه حاج قاسم سلیمانی رفتار کنیم. مکتب حاج قاسم به گونه‌ای بود که مردم را تقسیم نمی‌کرد و در مراسم مختلف به همه مردم به یک چشم نگاه می‌کرد حتی درباره بانوان محجبه و کم‌حجاب، سردار عزیز با یک شیوه رفتار می‌کرد.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته گردشگری در کشور ما بیمار شد، افزود: در گردشگری هر قدر سرمایه گذاری کنیم ارزشمند است و فایده آن را خواهیم دید و شهرستان فیروز کوه بر خلاف برخی از نقاط کشور ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت تسهیل گری در توسعه گردشگری، اظهار داشت: دولت سرمایه زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ندارد و باید با تسهیل گری موانع را از پیش پای سرمایه گذاران بخش حصوصی در حوزه گردشگری برداریم.

ضرغامی خاطرنشان کرد: بسیاری از املاک دولتی امروز به بخش خصوصی واگذار می شود و دستگاه‌های شهرستان در تعامل با همدیگر مشکلات اداری را از پیش پای سرمایه گذاران گردشگری بردارند و در توسعه شهرستان سهیم باشند.

وی افزود: این وزارتخانه برای تامین زیر ساخت، ارائه تسهیلات بانکی با تبصره ۱۸ ، واگذاری مجوز از سرمایه گذاران بخش گردشگری حمایت می کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با تفویض اختیار به دستگاه‌های شهرستانی ماموریت‌های عمده وزارتخانه را به استانها دادیم و به عنوان نمونه ۲۶ ماموریت مهم وزارتخانه را به استان مرکزی واگذار کردیم و در این رویه نیازی به ارجاع پرونده نیست تا در هزار توی رویه های اداری در وزارتخانه نماند و امور به آسانی انجام و اجرا شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: روسای ادارات شهرستان موقعیت های گردشگری را احصا کنند و امور اداری را خود انجام بدهند تا سرمایه گذار به دنبال امور اداری نرود و بنا بر دستور رئیس جمهور تمام امور از پنجره واحد انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا