پیش بینی بار جمعیتی جدید در فیروزکوه / آغاز سرشماری آزمایشی در سه شهر استان تهران

سرپرست هماهنگی بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: بار جمعیت جدیدی در استان تهران به جز فیروزکوه و پردیس و پرند آن هم به طور محدود متصور نیست و در استان تهران مشکلات زیرساختی داریم.

به گزارش پایگاه خبری تورنه به نقل از خبرگزاری مهر، حشمت الله سلیمانی در گفتگو با خبرنگار از مهاجرت سالانه ۲۵۰ هزار نفر به استان تهران خبر داد و افزود: بیشتر مهاجرت‌ها در سال‌های اخیر به شهرستان‌های جنوب غرب استان تهران بوده است و این شهرستان‌ها به دلیل تراکم جمعیت و نبود زیرساخت‌هایی مانند مسکن و کمبود سرانه‌های ورزشی، آموزشی و درمانی با مشکلات جدی مواجه هستند.

سرپرست هماهنگی بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: شش شهرستان جنوب غرب استان تهران شامل اسلامشهر، بهارستان، رباط کریم، قدس و ملارد ۱۳.۶ درصد مساحت استان تهران را دارند و بیشترین تراکم جمعیتی کشور در بهارستان است و در سند آمایشی استان تهران در افق ۱۴۲۵ سعی شده که در یک روند زمانی پنج ساله میان مدت و یک افق ۲۵ ساله بلند مدت جلوی مهاجرت گرفته شود.

وی گفت: طبق این سند بار جمعیت جدیدی در استان تهران به جز فیروزکوه و پردیس و پرند آن هم به طور محدود متصور نیست و در استان تهران مشکلات زیرساختی داریم.

آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن از اول تا ۳۰ دی به صورت غیرحضوری در شهر‌های پیشوا، پردیس و پرند اجرا می‌شود.

ساکنان ایرانی این شهر‌ها باید برای ثبت اطلاعات به سامانه ثبت احوال و اتباع نیز به سامانه نوبت‌دهی مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا