پیگیری برای اخذ مجوز تدفین شهید گمنام در شهر فیروزکوه

خبرنگار:

اشرف پورمند
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران گفت: با توجه به درخواست شهروندان شهرستان فیروزکوه برای تدفین شهید گمنام در بوستان ورودی شهر باید برای دریافت مجوز تدفین شهید اقدام کنیم و پیش بینی می شود که تا یک ماه آینده بتوایم سهمیه یک شهید گمنام را به شهرستان فیروزکوه تخصیص بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، سردار علی اصغر محسن شیخی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدش شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: آثار شهدا و خانواده های معزز آن ها باید در تمام شهرستان های استان تهران ایجاد و احداث شود و منحصر به شهر تهران نباشد.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس صرفا متعلق به جریان نظامی نیست و به همه مردم تعلق دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تهیه دانشنامه استانی شهدا با مضمون عملکرد هر شهرستان در طی دفاع مقدس طی مصوبه ای ابلاغ شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران افزود: همه مردم در دفاع مقدس نقش موثر داشتند و پشتیبانی کردند و در همین زمینه آثار زیادی از شهدا وخانواده های معزز آنهابه صورت موضوعی گرد آوری در یک مرکز فرهنگی در معرض بازدید همگان به ویژه جوانان و نوجوانان قرار گیرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش، اظهار داشت: در استان تهران نزدیک به ۳۵۰ یادمان شهدای گمنام را داریم.

شیخی تهران با بیان اینکه استان تهران بیشترین سهمیه شهدای گمنام را در بین سایر استان های کشور دارد، خاطرنشان کرد: در شرایط موجود صدور مجور برای شهرستانهای استان تهران تا حدی مشکل شده و تاکنون سهمیه شهید گمنام زیادی به استان تهران تخصیص داده شده است و برای تحویل پیکر مطهر محدودیت داریم.

محسن شیخی گفت: با توجه به درخواست شهروندان شهرستان فیروزکوه برای تدفین شهید گمنام در بوستان ورودی شهر باید برای دریافت مجوز تدفین شهید اقدام کنیم و پیش بینی می شود که تا یک ماه آینده بتوایم سهمیه یک شهید گمنام به شهرستان فیروزکوه تخصیص بدهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا