بروکراسی زاید اداری مانع سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است

خبرنگار:

اشرف پورمند
فرماندار فیروزکوه گفت: بروکراسی زاید اداری در مسیر گرفتن مجوز، سرمایه گذاران گردشگری را از سرمایه گذاری منصرف می کند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، فرماندار شهرستان فیروزکوه در نشست شورای اداری شهرستان که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون ۷۱ اثر تاریخی ثبت شده در شهرستان فیروزکوه شامل بقعه های قدیمی، برج های سنگی و تاریخی، مقبره امامزادگان در روستاها، پل های تاریخی، تپه های باستانی، حجاری تنگه واشی ،حمام های تاریخی ،آبشارها، قلعه های تاریخی و کاروانسراهای باستانی داریم که شهرستان را به یکی از نقاط خاص گردشگری تبدیل کرده است.

محمد حیدری منش گفت: قرار گیری در مسیر سه استان مهم، واقع شدن در کریدرو جنوب به شمال کشور، وجود مسیر ریلی راه آهن فیروزکوه و قطار گردشگری استان تهران به مازنداران از قابلیت های خاص گردشگری این شهرستان است.

وی با بیان اینکه در منطقه ای با پاکترین هوا سکونت داریم، خاطرنشان کرد: روستای امین آباد شهرستان یکی از چهار نقطه هوای پاک در کره زمین است و پایگاه GAW مربوط به سنجش آلودگی نیز در این روستا مستقر است.

حیدری منش ادامه داد: وجود دره های سر سبز، رودهای پرآب و مراتع حاصلخیز، مقصدی مناسب برای ییلاق در استان تهران است.

این مسئول با بیان اینکه برای استفاده از این ظرفیت‌های مناسب گردشگری باید برنامه ریزی کنیم، اظهار داشت: نیاز داریم که با تامین اعتبار مناسب بتوانیم طرح جامع گردشگری را تدوین کنیم.

فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: در طرح های گردشگری به دلیل اینکه در دشت ممنوعه هستیم آب تخصیص داده نمی شود و لازم هست که برای این مورد استتثنایی قایل شد.

حیدری منش ادامه داد: مشکلاتی که در بوم گردی و گردشگری در سامانه راهدای و حمل و نقل جاده ای وجود دارد، مسائل زیادی را برای راه اندازی کسب و کار گردشگری ایجاد کرده است و با توجه به ارزیابی سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پیشران بودن گردشگری برای توسعه شهرستان درخواست و انتظار داریم در حوزه گردشگری تسهیل گری انجام شود.

وی ادامه داد: بروکراسی زاید اداری در مسیر گرفتن مجوز، سرمایه گذاران گردشگری را از سرمایه گذاری منصرف می کند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴۸۲ شهید و ۲ هزار رزمنده شهرستان، یادآور شد: این شهرستان دارای فرهنگ بومی و غنی است و با توسعه گردشگری زمینه ای برای صدور فرهنگ بومی ایجاد می شود و این در حالی است که شهروندان بارها نقش خود را در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان یکی از نقاط موثر در فرهنگ ناب شیعی ثابت کردند و در عرصه های مختلف انقلاب پیشرو بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا