لزوم نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش بی ضابطه قیمت‌ها

خبرنگار:

اشرف پورمند
فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم بر همکاری، تعامل و مردمی‌سازی گفت: مطالبه اصلی مردم نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش بی ضابطه قیمت‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد حیدری منش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید امانی به منظور نظارت بر بازار افزود: هدف از راه اندازی قرار گاه شهید امانی نظارت بر بازار با همکاری بسیج، اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: ستاد تنظیم بازار به صورت دوره ای بر بازار نظارت دارد و بر اساس قاعده و تقویم و زمان بندی فعالیت می کند و به منظور تقویت نظارت بر بازار قرار گاه شهید امانی فعالیت خود را آغاز کرده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: برای همراهی و کمک به دستگاه‌های مرتبط از نیروی همیشه در صحنه بسیج در طرح قرار گاه شهید امانی کمک گرفتیم.

حیدری منش اظهار داشت: نیروی بسیج در مقاطع مختلف انقلاب، دفاع مقدس، فلج اطفال، طرح شهید سردار سلیمانی در دوران همه گیری کرونا الگوی رشادت بودند و همیشه خوش درخشیدند.

این مسئول اضافه کرد: با حضور ، بازرسی و ارزیابی به موقع و مستمر تلاش می کنیم تا اقدامات اثربخشی برای نظارت بیش از پیش در بازار داشته باشیم و عرصه را بر گرانفروشی، کم فروشی و تخلفات صنفی تنگ کنیم.

فرماندار شهرستان فیروز کوه افزود: جهاد کشاورزی بر عرضه ۶ قلم کالای اساسی نظارت دارد و برای رصد و پایش وضعیت آرد و عرضه نان با توجه به افزایش جمعیت تمهیدا تی انجام شده است.

حیدری منش ادامه داد: نظارت بر عرضه برنج وروغن در قالب ارزیابی از مجموعه فروشگاهها انجام می شود و در حوزه توزیع گوشت و مرغ هم نظارت لازم در دست اقدام و اجرا است.

وی با اشاره برگزاری دوره آموزشی برای بسیجیان شرکت کننده در طرح شهید امانی، تاکید کرد: تمام بسیجیان در دوره های آموزشی شرایط نظارت بر اصناف را بر اساس قانون اصناف آموزش دیدند و طرح ارزیابی و یایش قیمت ها بر اساس درصد تعیین شده برای هر صنف در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه یادآور شد: با متخلفان برخورد قانونی و از نتایج بازرسی با رعایت قواعد و قوانین برای رضایت مندی شهروندان حمایت می شود تا مردم نگران افزایش قیمت ها به صورت بی ضابطه نباشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا