موانع پیش روی انتقال کارخانه تأمین ماسه ریخته گری فیروزکوه

خبرنگار:

سید مسعود حسینی
موضوع انتقال کارخانه تأمین ماسه ریخته گری فیروزکوه به محلی خارج از محیط شهری از مطالبات شهروندان فیروزکوه به علت ایجاد آلایندگی زیست محیطی بوده که تاکنون محقق نشده و برزویی مدیرعامل این واحد تولیدی روند اجرای این پروژه و چرایی عدم تحقق این مطالبه را پاسخ می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، برزویی در اولین گفتگوی خود با خبرنگاران با تأکید بر اینکه انتقال این واحد تولیدی واجب و اصلی اجتناب ناپذیر محسوب می شود گفته بود که انجام پروژه انتقال مستلزم منابع مالی هنگفتی بوده که مقرر گردید بخشی از آن از طریق تسهیلات بانکی و بخش دیگر از طریق فروش مستغلات این واحد تولیدی تأمین گردد.

در پیگیری این موضوع توسط خبرنگار از مدیر عامل واحد تولیدی تأمین ماسه ریخته گری مطلع شد برنامه فروش مستغلات این شرکت برای تأمین بخشی از هزینه پروژه انتقال به دلیل عدم استقبال با شکست مواجه شده است.

اخیرا خبرنگار در پیگیری گزارش های گذشته خویش مجددا با مهندس برزویی مدیر عامل این واحد تولیدی مصاحبه ای انجام داد که وی در مصاحبه حاضر از عدم تخصیص تسهیلات بانکی برای انجام این پروژه تا این لحظه خبر داد.

مدیرعامل شرکت تأمین ماسه ریخته گری فیروزکوه با اشاره به اینکه حسب شرایط اقتصادی جلوی تمامی وام ها گرفته شده است خاطر نشان کرد: همانگونه که اشاره شده موضوع فروش مستغلات کارخانه برای تأمین بخشی از هزینه پروژه انتقال به دلیل عدم استقبال کم لم یکن شد اما برای دریافت تسهیلات بانکی تمامی توان و قوای خود را به خرج داده و به هر دری میزنیم.

برزویی زمان آغاز پروژه انتقال این واحد تولیدی را سال 1402 دانست و گفت: به نظر بنده اگر فرآیند رسمی پروژه انتقال تامین ماسه به صورت عملی آغاز شود عزم و اراده برای تسریع در روند دریافت وام و خرید مستغلات کارخانه بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مناسب هیأت مدیره فعلی سبب کاسته شدن بخشی اعظمی از مشکلات شرکت شده است تصریح کرد: مشکلات مالی ادوار گذشته سبب فروش بسیاری از ادوات سنگین کارخانه همچون لودر و کامیون برای تأمین هزینه های جاری شرکت شده بود که الحمد الله با تدبیر انجام شده مشکلات گذشته مرتفع و در حال حاضر کارخانه دارای مالکیت ادوات سنگین (لودر و کامیون) می باشد و اخیرا محل دفتر مرکزی کارخانه در تهران از حالت استیجاری خارج شده و مکانی تحت عنوان دفتر مرکزی کارخانه در تهران خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت تأمین ماسه با اشاره به اینکه به منظور صرفه جویی در انجام پروژه انتقال بخشی از ادوات کارخانه که قابلیت فعالیت دارند به محل جدید منتقل خواهند شد افزود: این موضوع سبب نشده تا از مبلغ تقاضا شده 500 میلیاردی کاسته شود زیرا شرایط اقتصادی فعلی و تورم مترتب شده به دستگاه هایی که باید خریداری شود سبب شده است تا قیمت ها روز به روز افزایش یابد.

بزرویی در پاسخ به سوال صدای فیروزکوه که آیا محدودیت حامل های انرژی (گاز و برق) بر کارخانه اعمال خواهد شد تأکید کرد: همه ساله بر طبق سیاست های فرا دستی و به منظور تأمین مصرف مشترکین خانگی محدودیت هایی در فصول تابستان (برق) و زمستان (گاز) بر واحد های تولیدی اعمال می کنند اما به لطف و اهتمام مسئولین مرتبط شهرستان این محدودیت ها تا این لحظه بر کارخانه اعمال نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا