چرا پارکینگ ناوگان سنگین فیروزکوه ساخته نمی شود؟

خبرنگار:

سید مسعود حسینی
نارضایتی ناشی از آلایندگی صوتی و زیست محیطی ناوگان سنگین شهرستان در سطح شهر فیروزکوه هر از چند گاهی توسط شهروندان مطرح می شود، در این گزارش چرایی عدم ساخت پارکینگ ناوگان سنگین فیروزکوه بررسی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، مناطقی چون جاده قدیم مازندران و شهرک کوهسار از مناطقی بوده که سکنه آن نسبت به آلودگی صوتی و زیست محیطی خودروهای سنگین شهرستان به علت تردد و پارک خودرو در این مناطق گله مند هستند.

به واسطه وجود واحد های تولیدی فراوان در شهرستان فیروزکوه، تعداد ناوگان سنگین سطح شهرستان نیز بالا است.

ساخت پارکینگ ناوگان سنگین از مطالبات شهروندان و به ویژه کامیون و تریلی داران شهرستان محسوب شده و پیگیری این موضوع طی چندین جلسه در دستور کار مسئولین مرتبط شهرستان نیز قرار گرفته است.

اخیرا مظاهر فخرآور رئیس انجمن صنفی رانندگان شهرستان فیروزکوه طی گفتگو با خبرنگاران آخرین روند ساخت پارکینگ ویژه ناوگان سنگین شهرستان را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه در حدود 4 سال پیش تصادفی در محدوده یکی از شرکت های حمل و نقل حادث شده بود که متأسفانه به موجب این حادثه یک جوان فیروزکوهی در دم جان می سپارد گفت: پارک کامیون در سطح خیابان 45 متری سبب شده بود که خودرویی سورای با سرعت با آن برخورد و این حادثه ناگوار را رقم زند.

فخرآور اضافه کرد: این سانحه دلخراش آغازی بر جدی گرفتن این مطالبه شهرستانی محسوب شد که به موجب آن جلسات متعددی با محوریت شورای ترافیک شهرستان برای ساماندهی ناوگان سنگین شهرستان برگزار شد.

رئیس انجمن صنفی رانندگان فیروزکوه خاطر نشان کرد: پارک ناوگان سنگین در طول خیابان های اصلی یا فرعی امنیت آن ها را نیز به مخاطره می اندازد، چرا که بارها شنیده و یا حتی دیده شد که قطعاتی مانند باتری یا دیگر ادوات ماشین در شب به سرقت رفته است.

وی برودت هوای شهرستان را دیگر مشکل ناوگان سنگین شهرستان در خلأ پارکینگ مسقف دانست و گفت: وضعیت جوی شهرستان و وجود سرما و یخبندان از اواسط پاییز سبب می شود رانندگان در طول شب یک یا حتی دو بار مجبور به روشن کردن ماشین خود شوند تا از یخ زدگی آن جلوگیری کنند.

فخرآور ضمن تشکر از اهتمام مسئولین مرتبط شهرستان تصریح کرد: با همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، پیگیری فرماندار وقت شهرستان و اهتمام نماینده مجلس، قطعه زمینی در حد فاصل کارخانه های فراز و فیروزکوه به مساحت 87 هزار متر مربع به این مهم تخصیص پیدا نمود.

وی ادامه داد: پوشش گیاهی غالب بر زمین موصوف گون بوده و این علت سبب شده تا اداره منابع طبیعی شهرستان هنوز موافقت نامه رسمی برای تخصیص آن صادر نکند.

فخرآور در پایان با اشاره به اینکه مدارک و مستندات لازم در این خصوص به اداره منابع طبیعی شهرستان ارسال شده خاطر نشان کرد: امید میرود با موافقت این اداره و تخصیص زمین اشاره شده هر چه سریع تر سیستم حمل و نقل شهرستان به پارکینگ مجهز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا