تجلیل از 70 جانباز شهرستان فیروزکوه

خبرنگار:

سیما وران
در مراسمی از 70 جانباز جنگ تحمیلی فیروزکوه همزمان با اعیاد شعبانیه با حضور مسئولان شهرستان تقدیر و تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، غلامرضا نیکدل در مراسم تجلیل از جانبازان دوران دفاع مقدس شهرستان فیروزکوه گفت: همه ما مدیون جانبازی‌ها و جان‌فشانی شهدا و ایثارگران گران‌قدر هستیم.

وی افزود: عزت و سربلندی جامعه اسلامی ما در عرصه‌های داخلی و خارجی در سایه ازخودگذشتگی و خون پاک شهدا، جانبازان و ایثارگران حاصل‌شده است.

نیکدل ایثار و از خودگذشتگی را دو ویژگی مهم جانبازان دانست و بیان داشت: جانبازان نقش بی‌بدیلی در انتقال فرهنگ ایثار به جامعه دارند.

رئیس بنیاد فیروزکوه با اشاره به اینکه جانباز اجر شهید دارد و عطر شهید از آن‌ها استشمام می‌شود، بیان کرد: کسی که می‌خواهد باسعادت زندگی کند باید عقیده خوب و خالص داشته باشد و این آرامشی را که امروز در آن به سر می‌بریم، مدیون جان‌فشانی ایثارگران هستیم.

وی ادامه داد: برای پی بردن به مقام و منزلت جایگاه شهدا باید از آیات قرآن کریم بهره گرفت آن‌گونه که قرآن کریم می‌فرماید شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

نیکدل عنوان کرد: مقام و ارزش والای شهیدان با معیار‌های دنیوی قابل‌سنجش و مقایسه نیست.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ منزلت اجتماعی ایثارگران و نیز تأکید امام راحل (ره) مبنی بر اینکه مبادا پیشکسوتان راه شهادت به فراموشی سپرده شوند خاطرنشان کرد: به همان اندازه که شهدا مقدس هستند و از جایگاه ارزشمندی برخوردارند خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها نیز چشم‌وچراغ این ملت هستند.

غلامرضا نیکدل افزود: پس از دوسال شیوع کرونا امسال فرصت مناسبی بود تا مراسم دورهمی صمیمانه جانبازان و آزادگان این شهرستان برگزار شود.

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و جسمی جانبازان، اشتغال فرزندان و بیمه تکمیلی آنان در اولویت کاری بنیاد شهید این شهرستان قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا