تعطیلی ۳ ساله استخر فیروزکوه / شهرستان ورزشگاه مستقل ندارد

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه گفت: این شهرستان دارای ورزشگاه مستقل نیست و همچنین فیروزکوه استخری دارد که بیش از ۳ سال است که تعطیل شده و پیگیر هستیم تا با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی گردد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حسن نام‌آور در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سرانه شهرستان فیروزکوه نسبت به جمعیت آن با سالن‌ها و امکانات ورزشی ۹۰ سانتی‌متر است، اظهار کرد: در مقایسه با سالن‌های ورزشی سرانه ورزشی ۹۰ سانتی‌متری مناسب به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به فعالیت اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه در ورزش قهرمانی و همگانی عنوان کرد: در رشته‌های فوتبال و فوتسال چهار تیم در لیگ مناطق بازی می‌کنند، به طوری که تیم فوتبال امید شهرستان فیروزکوه در مسابقات کشوری حضور دارد و مقرر شده در استان گیلان مسابقات خود را انجام دهد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: این شهرستان در رشته‌های کشتی، والیبال، بسکتبال و رشته‌های رزمی در سطح کشور درخشیده و عناوین مختلفی را کسب کرده است و چند بازیکن لیگ برتری رشته فوتسال ساکن شهرستان فیروزکوه هستند.

نام‌آور افزود: هادی شجاع (دروازه‌بان) و مصطفی احمدی دو بازیکن فوتسال هستند که در مسابقات لیگ برتر فوتسال (مس کرمان) حضور دارند. همچنین بانوان ورزشکار ما در مسابقات لیگ برتر رشته‌های ورزشی حضور دارند، ازجمله تینا فتاحی که به تیم ملی کاراته نوجوانان هم دعوت شد.

وی درباره اینکه آیا پیگیری احداث ورزشگاه در شهرستان فیروزکوه هستید؟ تبیین کرد: متأسفانه ورزشگاهی در این شهرستان نداریم، اما دارای سالن ورزشی با تعداد جایگاه تماشاگران به تعداد ۸۰۰ نفر هستیم، البته به مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و نماینده مردم فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد احداث ورزشگاه را داده‌ایم و قول‌هایی داده‌اند که امیدوارم عملی شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه افزود: البته دارای زمین فوتبال هستیم که جایگاه تماشاگر ندارد و مقرر شده تکمیل شود و زیرساخت تأسیس پیست دو و میدانی را هم پیش‌بینی کرده‌ایم.

نام‌آور درباره اینکه آیا شهرستان فیروزکوه خانه و سالن رزمی دارد؟ چنین پاسخ داد: فاقد سالن رزمی هستیم، اما پیگیر موضوع هستیم تا خانه رزمی را راه‌اندازی کنیم تا جوانانی که به حوزه رزمی علاقه‌مندند در این سالن فعالیت کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان فیروزکوه دارای ورزشکاران حرفه‌ای است، ادامه داد: سالن‌های ورزشی ما در شهرستان بیشتر توپ و تور است و با توجه به آب و هوای فیروزکوه و سردی هوا متقاضیان رشته‌های توپ و تور در این شهرستان بیشتر هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه تبیین کرد: برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش فیروزکوه تیم فوتبال امید این شهرستان به لیگ مناطق اعزام شد که موفقیت خوبی بود.

نام‌آور در پاسخ به این سوال که قدمت سالن‌های ورزشی شهرستان فیروزکوه چقدر است؟ تشریح کرد: این سالن‌های ورزشی ۲۰ سال ساخت است و موضوع گرمایش این سالن‌ها نیز وجود دارد و با توجه به آب و هوای ۱۶ درجه زیر صفر، ورزشکاران مشکلات زیادی دارند.

وی خاطرنشان کرد: البته شهرستان فیروزکوه استخر دارد که بیش از ۳ سال است که تعطیل شده و با هماهنگی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و نماینده مجلس سرمایه‌گذار خصوصی جذب کردیم تا این پروژه به ماده ۲۷ برود و این استخر مورد بهره‌برداری قرار بگیرد تا شهروندان از آن استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا