توزیع علوفه برای حفظ حیات وحش فیروزکوه

خبرنگار:

سیما وران
رئیس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه گفت: با وجود بارش برف در فیروزکوه، محیط بانان این شهرستان علوفه خشک را در پناهگاه حیات وحش توزیع کردند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، داریوش فرخی با اعلام این خبر اظهار داشت: با وجود دو منطقه حیات وحش که در شهرستان فیروزکوه داریم، پناهگاه حیات وحش کاوه ده و اثر ملی تنگه واشی از نظر حیات وحش بسیار غنی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه افزود: هر ساله قبل از شروع فصل سرما علوفه جهت توزیع در مناطق تحت مدیریت حفاظت تهیه و در مواقع ضروری که حیات وحش با مشکلی در این زمینه مواجه شوند توسط نیروهای محیط بان در منطقه پخش می شود.

وی گفت: علوفه تهیه شده با تلاش محیط بانان در مناطقی که کمبود علوفه مشاهده شد، توزیع شد تا گونه های جانوری شاخص منطقه مانند قوچ و میش، کل و بز در زیستگاه های خود با کمبود غذا مواجه نشوند و در زیستگاه ها باقی بمانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه تصریح کرد: از عموم شهروندان درخواست داریم با توجه به نامساعد بودن وضعیت جوی در صورت نزدیک شدن پرندگان و پستانداران به کنار جاده ها و مناطق مسکونی نسبت به همکاری در حفاظت از ایمنی حیوانات اهتمام جدی را داشته و در اسرع وقت با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با شماره تلفن 76442125 و 76443559 تماس برقرار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا