رویکرد دولت تقویت مزیت‌های رقابتی و اقتصادی فیروزکوه است

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: رویکرد دولت این است که بر نقاط قوت شهرستان و مزیت‌های رقابتی که در حوزه اقتصاد آن وجود دارد، بتوانیم تأکید کنیم و آن‌ها را تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد حیدری منش فرماندار فیروزکوه در گفتگویی با شبکه رادیویی تهران در برنامه شهر آفتاب در خصوص برنامه های دهه فجر گفت: ما در شهرستان فیروزکوه در ایام دهه فجر بالغ بر ۸۷ پروژه را در دست افتتاح داریم که پروژه‌ها با محوریت پیشران‌های توسعه شهرستان همانطوری که اشاره کردید در حوزه‌های مختلف در دست افتتاح هستند برجسته‌ترین آن‌ها اگر بخواهیم اشاره کنیم ما یک پل بین روستایی داریم در دهستان حبله رود در مسیر برگشت روستای آتشان به مرزداران و این پل بین روستایی چند روستا را از مسیر نزدیک تری به هم وصل می‌کند که در این ایام افتتاح می‌شود و مشکلات زیادی را از مردم آن منطقه برطرف می‌کند.

وی افزود: دو پروژه صنعتی داریم که دو واحد صنعتی افتتاح می‌شوند در روز‌های آتی و همچنین بهسازی معابر روستایی، بحث پوشش انهار کشاورزی و یک پروژه خاص دامپروری است که به عنوان برترین پروژه دام سبک شرق استان و پروژه پرورش دام سبک و نژاد خاصی که ویژه هوای سرد و ویژگی‌هایی که در فیروزکوه وجود دارد در اینجا درحال پرورش هستند که این هم در این ایام افتتاح خواهد شد.

فرماندار فیروزکوه در خصوص شاخص‌ترین اقدامات در دستاورد‌های اقتصادی و البته عمرانی دولت در این منطقه از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم اظهار داشت: در همین پروژه‌هایی که در این ایام در دست اقدام داریم ۹۲ نفر اشتغال مستقیم داریم مثل بحث گردشگری که ما یک هتل داریم که در این ایام افتتاح می‌شود و پروژه‌هایی که عرض کردم. اما دستاورد‌های دولت این بوده است که ما با نگاه آمایش سرزمینی در شهرستان فیروزکوه با تمرکز و مسائل اصلی مردم اقدامات مختلفی را دولت مردمی برای تسهیل فرآیند‌های زندگی مردم و افزایش رفاه عمومی انجام داده است.

حیدری منش تصریح کرد: به عنوان نمونه شهرک آل یاسین شهرستان فیروزکوه که شهرک مسکن مهر بوده است مشکلات زیادی در حوزه معابر و رفاه عمومی مثل ایجاد بوستان‌ها و این جور موارد بوده است که در دولت مردمی این مسائل حل شده است و آسفالت معابر آنجا را کامل انجام داده ایم. بحث پارک‌ها و بوستان‌های داخل شهرک تا بخشی راه اندازی شده است. در حوزه کشاورزی ما نگاه آمایش محور داریم در شهرستان فیروزکوه و رویکرد دولت این است که بر آن نقاط قوت شهرستانی و مزیت‌های رقابتی که در حوزه اقتصاد شهرستانی وجود دارد بتوانیم تأکید کنیم و آن‌ها را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: در شهرستان فیروزکوه دولت مردمی بزرگ‌ترین دستاوردی که من فکر می‌کنم در شهرستان داشتیم معافیت مالیاتی واحد‌های صنعتی است که در سراسر فیروزکوه به علت شعاع ۱۲۰ کیلومتری آغاز به کار می‌کنند، که این در دولت مردمی شکل گرفته است. شهرک صنعتی ما است که فاز دوم آن افتتاح شده است ما بالغ بر ۲۰ هکتار شهرک صنعتی داریم که با ظرفیت‌هایی مثل داشتن گاز، آب و برق مناسب، پست ۶۳ که الان درحال افتتاح است و راه اندازی شده است و انشاالله دهه فجر افتتاح می‌شود. همه این‌ها ظرفیت‌هایی است که در حوزه صنعت ما به عنوان شهرستانی که در شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان تهران قرار گرفته است فعال است.

فرماندار فیروزکوه در خصوص محصولات کشاورزی شهرستان گفت: در حوزه کشاورزی هم محصولات خاصی که مربوط به شهرستان فیروزکوه است و مثل انار محمودآباد فیروزکوه که قابلیت صادراتی دارد، گردوی فیروزکوه که واقعاً خاص است و سیب زمینی فیروزکوه که از دیرباز مشهور بوده است. درکنار آن کشت گندم و محصولات باغی مثل سیب، گلابی و از این دست محصولات همچون آلبالوی فیروزکوه نیز شناخته شده است.

وی افزود: ما در حوزه پرورش دام و طیور در شرق استان جزو برترین‌ها هستیم، پرورش ماهی‌های فیروزکوه در این شهرستان به خوبی دارند فعالیت می‌کنند و تعداد تولید خوبی را نیز دارند. در پرورش طیور هم ظرفیت ۱ میلیون قطعه‌ای را امسال دستیابی پیدا کرده ایم و ۱ میلیون قطعه طیور تولید می‌شود.

حیدری منش در خصوص سد نمرود اظهار کرد: سد نمرود فرآیند اجرایی آن براساس برنامه انجام می‌شود، پروژه‌ همچنان پیش می‌رود و بخشی از مسائل و اقدامات هم با تخصیص بودجه از طریق بودجه استانی حل می شود و امسال هم ۲۰۰ میلیارد تومان در دولت مردمی برای این پروژه اعتبار گذاشته اند که این فرآیند احداث با سرعت بیشتری جلو خواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا