عملیات ساخت باند دوم محور فیروزکوه به سمنان آغاز شد

خبرنگار:

سیما وران
با حضور مسئولان ملی و شهرستانی، عملیات ساخت قطعه دوم محور فیروزکوه به سمنان به طول ۱۶ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، طرح تعریض و چهار بانده شدن محور فیروزکوه به سمنان به طول ۶۸ کیلومتر از سال ۸۵ آغاز شده که تکمیل نشدن آن به دلیل کمبود اعتبار، مشکلات زیادی را برای مردم این شهرستان و کاربران این مسیر ایجاد کرده است.

امروز همزمان با حلول ماه شعبان، اعیاد شعبانیه و با تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح، یکی از مطالبات دیرینه مردم این شهرستان محقق شد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: طرح تعریض این محور با هدف بهبود وضعیت حمل و نقل غیر شهری، کاهش مشکلات جاده ای و ارتقاء زیرساخت های حمل و نقل این شهرستان در حال اجرا است.

کدخدازاده افزود: امروز با آغاز عملیات ساخت باند دوم در مجموع تمام کل این مسیر به بهره برداری رسیده یا به پیمان سپرده شده است.

مدیر فنی شرکت پیمانکار طرح چهاربانده شدن محور فیروزکوه به سمنان گفت: از مجموع ۶۷ کیلومتر کل مسیر این محور، ۲۷ کیلومتر در حوزه راه استان تهران قرار دارد که تاکنون ۱۱ کیلومتر از آن در قطعه اول با ۶۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است و از امروز عملیات احداث قطعه دوم آغاز شده است.

علیخان زاده افزود: برای تکمیل این ۱۶ کیلومتر، 300 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: براساس قرارداد منعقد شده با با توجه به شرایط آب و هوایی و کوتاه بودن فصل کار در شهرستان این طرح تا ۳۶ ماه به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا