برگزاری انتخابات با رعایت اصل بی‌طرفی / آغاز پیش ثبت نام داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی از فردا

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
فرماندار فیروزکوه گفت: ستاد انتخابات فیروزکوه با رعایت اصل بی‌طرفی از سوی عوامل اجرایی شهرستان برای برگزاری الکترونیکی انتخابات، آمادگی لازم را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد حیدری منش روز یکشنبه در سومین جلسه ستاد انتخابات شهرستان فیروزکوه تأکید کرد: دولت در شهرستان فیروزکوه برای عمل به راهبرد های انتخابات سالم، رقابتی، با مشارکت بالا و امنیت کامل، اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده و با رعایت اصل بی‌طرفی از سوی عوامل اجرایی شهرستان فیروزکوه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات آمادگی لازم را دارد.

وی افزود: داوطلبان شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌توانند از فردا دوشنبه ۱۶ مرداد ماه جاری تا روز یکشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲ برای ثبت‌نام اولیه به پنجره واحد وزارت کشور به نشانی الکترونیکی keshvar.moi.ir به لینک “ثبت درخواست متقاضیان داوطلبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی” مراجعه و با تکمیل اطلاعات درخواست خود را ثبت کنند.

حیدری منش تصریح کرد: متقاضیان بعد از ورود به این سامانه باید تکمیل مدارک لازم، بارگذاری تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و نداشتن اشتغال در پُست و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را انجام دهند.

وی یادآور شد: پس از پایان مهلت ثبت درخواست متقاضیان، وضعیت سن، تابعیت، اقامت دائم، مدرک تحصیلی، نظام وظیفه، سوابق محکومیت‌های کیفری و شمول استعفای ماده ۲۹ قانون توسط سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مسئول، بررسی، اظهار نظر و گواهی‌های مربوطه صادر می‌شود.

فرماندار شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: متقاضیانی که در مهلت قانونی در پنجره واحد وزارت کشور درخواست خود را ثبت نکنند یا شناسه رهگیری دریافت نکنند و یا مطابق بررسی دستگاه‌های مربوطه شرایط داوطلب شدن را نداشته باشند، نمی‌توانند در مرحله بعد به‎‌عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

وی گفت: امانت‌داری از رأی مردم، حرکت در مسیر عدالت و قانون و عملکرد شفاف و صادقانه به‌طور خاص در دستور کار عوامل اجرایی برگزاری انتخابات اسفندماه امسال در شهرستان فیروزکوه قرار دارد.

حیدری منش تأکید کرد: هیچ‌کس در فرمانداری، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان فیروزکوه حق فعالیت له یا علیه داوطلبان انتخاباتی را ندارد و در صورت مشاهده این موضوع با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

در پایان فرماندار فیروزکوه با دعوت از آحاد مردم برای شرکت در این تبلور مردم سالاری دینی گفت: دستگاه های شهرستان فیروزکوه آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات پر شور را کسب نموده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا