نمایندگان از رفتار استانداران و فرمانداران گله‌مند هستند

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و وزارت کشور بر رفتارهای عوامل خود باید نظارت داشته باشند، یکی از دلایل استیضاح وزیر کشور همین رفتارها است، اکثراً نمایندگان از رفتار استانداران و فرمانداران گله‌مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، سید احمد رسولی‌ نژاد در گفتگو با خبرنگاران در خصوص سفر ریاست‌جمهوری به شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، اظهار کرد: برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان‌ها و شهرستان‌ها با برنامه‌ریزی معاون اجرایی ریاست‌جمهوری انجام می‌شود، معمولاً خبر سفر قبل از قطعی شدن توسط مقامات محلی اطلاع رسانی نمی‌شود بلکه از طریق دفتر یا معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تعامل دولت و مجلس، بیان کرد: متاسفانه پس از تغییر استاندار تهران این رویکرد دیده نمی‌شود، در دو شهرستان در موارد مهم مثل کمربندی جنوبی گیلاوند، سد نمرود، وضعیت روستای سله‌بن و برنامه‌ریزی سفر رئیس‌جمهور، نماینده به جلسات دعوت نمی‌شود، در سال‌های گذشته منطقه دماوند و فیروزکوه میزبان روسای دولت وقت بود و به دستور روسای جمهور وقت، برنامه‌ریزی سفر با نماینده مجلس شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه تنظیم شد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس اشاره داشت: متاسفانه در آستانه سفر رئیس‌جمهور اظهاراتی از برخی افراد شاهد بوده‌ایم، سخنان نابخردانه و نسنجیده در آستانه سفر ریاست‌جمهوری سبب ایجاد نگرانی نه در یک منطقه بلکه در چند شهرستان و استان شد، در حالیکه باید رفتارها در راستای ایجاد همدلی و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات ۱۱ اسفند باشد.

طرح خودسرانه تأمین آب از سد نمرود

رسولی‌نژاد خاطرنشان کرد: در کل کشور موضوع کاهش شدید بارندگی را شاهد هستیم و در طول ۵۰ سال گذشته، خشکسالی سال‌های اخیر سابقه نداشته و پیش‌بینی می‌شود یک سال دیگر نیز ادامه داشته باشد، موضوع کاهش بارندگی و برداشت بیش از حد از چاه‌های مجاز، احداث چاه‌های غیرمجاز و همچنین مصرف بی‌رویه از منابع آب آشامیدنی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: در شهر دماوند مصرف آب باید ۱۵۰ لیتر در ثانیه باشد در حالیکه این رقم ۳۷۸ لیتر در ثانیه است، در طول سه سال و نیم گذشته به جد پیگیر تامین منابع آبی برای شهرستان دماوند بودم؛ اخیراً وزیر نیرو با میزان ۱۵ میلیون مترمکعب برابر با ۵۰۰ لیتر در ثانیه به عنوان حق آبه شهرستان دماوند از سد لار موافقت کرد، پیگیر منابع آبی دیگر نیز هستیم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس افزود: اولویت اول نظام، دولت و مجلس تامین آب آشامیدنی مردم است و از هر محل مناسبی که لازم بدانیم این منابع آبی را تامین خواهیم کرد، ولیکن الان اولویت برای وزارت نیرو در تامین آب آشامیدنی سالم برای شهرستان دماوند ابتدا از محل سد لار و دیگر منابع است، تاکنون بحث سد نمرود مطرح نبوده و این موضوع به صورت خودسرانه مطرح شده و باید تذکرات لازم داده شود.

دولت و وزارت کشور بر رفتارهای عوامل خود باید نظارت داشته باشند

رسولی‌نژاد گفت: مردم شهرستان دماوند نگران نباشند، به جد پیگیر تامین منابع آبی برای این شهرستان هستم و نگرانی‌ها در این خصوص را با اعتبارات خوبی که از منابع ملی دیده‌ایم، رفع خواهیم کرد، همچنین حق‌آبه مردم شهرستان فیروزکوه و روستاهای حبله‌رود محفوظ است، دولت سابق در خصوص حق‌آبه سد نمرود درست عمل نکرد که باید در این خصوص تجدیدنظر شود.

وی تاکید کرد: در شهرستان دماوند به دنبال سفر مدیرعامل آب و فاضلاب کشور، اعتبارات خوبی اختصاص داده شد، ضمن اینکه در هفته دولت مخزن محک به بهره‌برداری رسیده و کلنگ مخزن چشمه اعلاء به زمین زده می‌شود و در دهه فجر سال جاری بهره‌برداری خواهد شد، این دومین مخزنی است که در دماوند به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس یادآور شد: دولت و وزارت کشور بر رفتارهای عوامل خود باید نظارت داشته باشند، یکی از دلایل استیضاح وزیر کشور همین رفتارها است، اکثراً نمایندگان از رفتار استانداران و فرمانداران گله‌مند هستند، رفتارهایی نسنجیده و بی‌موقع که تبعاتی برای نظام دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا