آغاز عملیات ساخت استخر کشاورزی دشت چزکین فیروزکوه

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
فرماندار فیروزکوه در حاشیه بازدید از طرح ساخت استخر کشاورزی در چزکین گفت: اين استخر بخشی از پروژه آبرسانی به دشت چزکين است و به واسطه احداث سد نمرود و اسكان اهالی روستای جايگزين، احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد حیدری منش با اعلام این خبر اظهار داشت: اين استخر آب، حاصل سه پروژه در كنار هم است؛ پروژه آبرسانی كه توسط آب منطقه‌ای استان تهران دنبال می شود و بواسطه اين سد، برای اين دشت از محل سد نمرود، تامین آب می گردد، كه این موضوع در حال اجرا است.

وی گفت: پروژه دوم كه توسط خود مردم در محل استخر در حال اجرا است و مردم مشاركت كرده‌اند.

فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: بخش سوم هم پروژه شبكه آب‌رسانی به مناطقی که به واسطه اين آب‌رسانی زيركشت می روند و توسط سازمان جهاد كشاورزی استان دنبال می شود و مجوز اين پروژه توسط سازمان جهاد كشاورزی استان اخذ شده و توسط مشاور طرح تحت نظارت است.

حیدری منش گفت: درخصوص موضوع اسكان اهالی روستای سله بن هم طی جلساتی كه داشتيم و جلسه‌ای كه اخیرا با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در منطقه تشکیل شد، یک سری پروژه‌های زيربنایی جهت اسكان اهالی در دست اجرا است.

وی افزود: در حال حاضر بحث تهاتر و جانمايی و پيگيری تحويل زمين، برای افرادی كه اسكان می يابند، در حال اجرا است و بخشی از ساختمان‌های ساخته شده هم در فرآيند پايان كار در بنياد مسكن و بخشداری قرار دارند.

نماینده عالی دولت در فیروزکوه تاکید کرد : از طرفی هم با توجه به دغدغه مردم در اسكان در اماكنی كه خودشان تمايل دارند، در قسمت مجاور روستای سله بن، هم نقطه ديگری با نام موسیر در نظر گرفته شده كه بنياد مسكن در تدارك آن منطقه است و اعتباراتی هم معاونت عمرانی استانداری جهت اسكان این اهالی پيش‌بينی كرده است و جزو برنامه‌های دولت است.

حیدری منش گفت : امیدواریم با اقداماتی که انجام می شود دغدغه‌های هجده ساله اهالی روستای سله بن مورد توجه و حل و فصل قرار بگيرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا